Havsrulle??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsrulle???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsrulle???

Jag hade tänkt att köpa en havsrulle för högst ca 500 kr och ha när vi hyr båt och kör ut och fiskar eller med turbåtsfiske t.ex. Har ni några tips? Gärna räkneverksrullar som t.ex Okuma Magma eller vad den heter! =) Tack!

Hmmmm...Under 500 kr så kan det bli svårt att få tag på en hyfsad rulle...Annars är väl en rulle typ ambassadeur 7000 lagom allroundrulle......Prova om Du kan få tag i en hyfsat fräsch begagnad bättre rulle istället för att köpa en ny undermålig.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Gör som BBRF säger och därmed basta.

Ner till en 70-80m, kanske till och med 100 meter så duger en storlek 7000 eller uppåt, har själv en 7500 C3.

På större djup är det TLD 15 och större som gäller.

Tycker du skall satsa på ordentlig kvalitet, en rulle kring 7000-storlek kan du ju använda till mycket annat.

En 7000 med spakbroms kan du få för kring 1500 pix.
      sigpic

Kommentera

Sturgeon. ...Man ska alltid göra som BBRF säger....Förresten, var Freddy J iväg på någon Norgetripp, utöver Andörja?
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

BBRF: Du har PM.
          sigpic

Kommentera

Jag köpte en billig Fladenrulle (kommer inte ihåg vad den heter) för 5-6 år sedan. Hör och häpna, den håller faktiskt samma skick nu som när jag köpte den trots att den ligger i båten hela säsongerna.

Sen är det ju i grunden ingen höjdarrulle (bromsen är och har alltid varit dålig) dock så det är inget jag rekommenderar om du vill ha en bra rulle.

Jag håller med föregående talare, köp en 7000.

Kommentera

BBRF, alltid göra som du säger...???..... *moahaaaahaaaaa*....
              (men i detta fall hade du ganska rätt, minns inte att jag lärt dig detta?:-)
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ioförsig finns det ju II-klass rullar i Abu shopen, Svängsta, så där kan man ju kolla också, det glömde jag ju! =) När jag var där senast fanns där t. ex en Suverän för typ 1000kr och massa andra billiga Ambassadeurer.

Kommentera

Hej
                  Om du vill ha en räkneverkare köp en daiwa SG 47, en suverän rulle.

Kommentera

För en femhundring kan det bli lite svårt. Kanske en Penn 85:a eller 285M i bästa fall.

Såsom BBRF nämde, är ju att köpa bättre begagnat är nog den rätta vägen. Grejen är väl den, att utbudet är även där ganska begränsat.

Det står inte i din ruta där, var du håller hus. I Stockholm finns ett par-tre, fyra butiker som har begagnade rullar på hyllan: Reel Shop, Eko-Lasse, PX och Sportfiskecompagniet.

Så finns det ju Köp & Sälj som en del av denna site. Gula tidningen och blocket.se är nog inte mycket att hoppas på. Ebay.com har däremot allt du kan önska dig, och mer ändå.

Lycka till.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    275 visningar
                    0 gillar