Rapport från Hamarøy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapport från Hamarøy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rapport från Hamarøy

Så har jag och min kompis i Team Fjällbrynt återvänt till Svedala och ryssvärmen. Puh... Var sugen på att krypa in i frysen tillsammans med fisken i går kväll.

Vi fiskade under sju dagar och precis som Sturgeon och gänget, vilka vi mötte på vägen upp, hade vi kanonväder med närmast obefintlig nederbörd och massor med sköna soltimmar i båten.

Fiske blir ju sällan som man förväntar sig, och så var det den här gången också. Pilkfiske och djupmete som vi alltid lyckats bra med i de här vattnen tidigare visade sig tröööögt, men vad gjorde väl det?

Det fanns mängder med stor torsk på branten ut mot de stora djupen i Vestfjorden, och trots att vi bara körde där några timmar totalt fick vi sju torskar över tio kilo, 16,2; 14,4; 13,1; 13,1; 12,8; 11,8 och 10,0. Jag fick samtliga dessa utom den på 14,4. Min kompis fick även en sej på 13,9 och dessutom fick vi flera sejar mellan 6 och 9 kilo. Samtliga av dessa fiskar högg på vevad jiggkropp efter bom.

Vi satsade massor med tid på pillemete efter plattfisk på alla de läckra sandbottnar som finns i området men det gav mycket klen utdelning. Totalt tog vi endast tio sandskäddor samt en klorocka på 550 gram, ny art för vårt team, och utsedd till resans häftigaste fångst.

Totalt skrapade vi ihop tolv arter, torsk, sej, kolja, bleka, vitling, lubb, långa, katt, större och mindre kungsfisk, sandskädda samt klorocka, vilket vi trots allt är rätt nöjda med. Det blir definitivt en ny resa dit snart!
    Salt slår allt!

Blev inte de andra sura när du drog all stor fisk.

Jasså, vi mötte er, vart???

Lika gott väder som oss hade ni också, alltid skönt med bra väder.

Liknande artlista som vi hade i Andörja.
    sigpic

Kommentera

Hehe..... den andre i teamet (Johan) är van, av någon anledning brukar det vara bäst i aktern där jag sitter! Gäller dock ej kolja- och kattfiske, där dominerar Johan!

Vi mötte GHFK-båtar längs stora delar av E4 i Norrland under torsdag kväll den 3/7. I nån av bilarna gissar jag att du satt!

Vädret var underbart... det är otroligt att storhavet kan bli så blankt... Vi såg en brugd som simmade i ytan en av de helt blanka kvällarna, det var häftigt!!

Nu är det laddning inför Frøya vecka 31!
      Salt slår allt!

Kommentera

....känns skönt att åka upp utan några jätteförväntningar, nybörjare som jag é så kommer det mesta som nappar vara nya PB´n, säker kommer nån fisk i mina ögon vara totalt okänd......har ju endast testat havsfisket lite sporadiskt lixom....
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Låter som ni haft ett par härliga dagar norrut.

Push-Up; När ska du å resten av fnu upp?

//K
          BJ@

Kommentera

Vår båt åker nu på söndag, resterande tre båtar åker på onsdag (om jag minns rätt). Hem åker vi samma dag.

Kommentera

Jag vet inte när Team IT-maskinen åker, men mitt Team och Lillfiskarns kommer med kommer söndagkväll den 27/7.
              [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

Boettge var med er va?......hur som helst kommer vi vara ett gäng båtar på plats samtidigt.....
                ...först på plugg vinner var det....

Kommentera

Brosme.
                  Så det blev ingen hårdkörning efter kveite då?
                  [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

Zeke - Hade nog mest hoppats på att få en liten rackare som bifångst när vi metade annan plattfisk, men det fisket gick ju åt pipan, och samma sak med bifångsten alltså. Vi vevade en del jiggkroppar på ställen där det säkert finns större kveite, men inga behagade bita. Du får ta den där "kroppsviktskveiten" på Værøy istället!
                    Salt slår allt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    241 visningar
                    0 gillar