Sture is back... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sture is back...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sturgeon; Welcome back! Hade missat tråden helt

Verkar som du bara blev än mer laddad för mer Norgefiske efter den här resan.

Vanebildande?

//K
    BJ@

Kommentera

cico, det finns inget mer vanebildande än Norgefiske, det kan jag intyga.
      Salt slår allt!

Kommentera

Originally posted by brosme
        cico, det finns inget mer vanebildande än Norgefiske, det kan jag intyga.
        Det du säger är riktigt sant, även om de stora framgångarna höll sig borta denna gång, så var det riktigt SKOJ.

Målen för egen del var Torsk över 15 kg, Kolja över 4 kg eller Sej över 10 kg, nu uppfylldes bara Koljamålet.

Måste, bara måste tillbaks till Norge.

Söröya ligger bra till, eller någon plats långt ut på Lofoten.

Gutår Brosme.

Föresten, vad är ditt riktiga namn (räcker med förnamn), Freddy har en längre tid nu försökt klura ut vem du är.
        sigpic

Kommentera

Sture - Har aldrig provat råräka, för det brukar vara så svårt att få tag i. Gubben vi hyrde stugan av hade mage att kläcka ur sig att det fanns råräka att köpa i livsmedelsaffären i närmsta tätort... men det sa han när vi ställde in de sista väskorna i bilen och skulle åka hem... typisk Norrbagge! Får prova nästa gång! Stagg hade ni med er hemifrån misstänker jag...

Vi hade grejor med oss för att gräva sandmask, men eftersom vi inte hittade nån fisk att tala om så gjorde vi oss aldrig besväret att gräva. Har du nån erfarenhet av den som agn, det sägs ju att den ska vara jälkligt bra för plattor.

Lubb ja... det var ju märkligt att det fanns såna hehe.. Man måste hiva upp ett gäng smålubbar för varje intressant djupmetefisk, så är det ju... tur att man lyckats lära sig hur lubben ska lagas till vid det här laget! Fick förresten en lubb på 4,7 på 27 meters djup under vår resa... den fajtades riktigt bra, synd att de inte går så grunt i vanliga fall.

Fy fan för att behöva dra 60 distans... gissar att det var grabbarna med inbordardiesel som hade råd att åka så långt! :o) Har tillsammans med en kompis kikat lite på Andöya och Andenes... Eggakanten och 5-10 kilos uer lockar en del... och liten hälleflundra... och långstjärt.... ujuj... Det måste ju finnas en hel del grov sej över de där kanterna också... Jaja.. som jag sade, Norge är ett farligt gift!
          Salt slår allt!

Kommentera

Haha... kul att sätta veck i pannan på Freddy ;o)

Jag heter Anders Pettersson, och var med under de fyra år som GHFK, Normark och FJ körde havsfiskefestival på Hitra... Stockholmare som brukar få stora lubbar och gör av med för mycket pengar i Freddys butik... Nu borde han veta vem jag är!!
            Salt slår allt!

Kommentera

Vi hade med oss totalt 50 liter agn, Råräka, kokt räka, stagg, näbbgädda, makrill, mussla m.m.

Nere i sundet är Borstmask/sandorm helt överlägset på plattor.

Vi hade med oss allt detta agn därför att "Carlo" sagt att det inte gick att få tag på agn där, vilket var GANSKA fel.

Anders Pettersson nämnde han som en möjligt alternativ, men var det du som fick bada hamnen.

Ja, det var Furberg som med sin Arctic och 300 hp som blåste ut förbi Senja mot Andöya.
              Andörja var nog helt fel mål, rena rama inomskärsfisket, perfekt för familjer, men det flesta oss ville se öppet hav.
              Hellere två inblåsta dagar och kanonfiske på den tredje, än "halvlunkande" fiske konstant.

Edit: vi lyckades fånga lubb på knappa 10 meter.
              sigpic

Kommentera

Sture - Nix, har inte badat i nån hamn, såvitt jag kan minnas. Själv hatar jag att vara inblåst, då fiskar jag hellre inomskärs, men det måste ju finnas tillgång till öppet hav! Stället vi var på är bra på det viset, lika nära till både och.
                Salt slår allt!

Kommentera

Ok, då var det någon av de andra alternativen som förlorade ett vad, som innebar ett bad.

Vad jag menar med inblåst, så är inte det att sitta inne i stugan, utan helt enkelt inomskärsfiske. Men i vårt fall var det endast frågan om inomskärsfiske, var ju 50 sömil till öppet hav.

Nåväl, nästa år så skall en resa gå norröver.
                  sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                  0 svar
                  107 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                  Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                  6 svar
                  247 visningar
                  0 gillar