Ursprungligen postat av TAMTAM
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
havsöring
Collapse
X
-
Finja, det går bra att fiska HÖ nu, speciellt med tanke på den senaste tidens usla väder. Dock hade ju jag letat mig till sydkusten eller runt Kivik och prövat lyckan där. Prova att fiska kvällar, nätter och mornar. Även mitt på dagen går bra vid ställen där det finns djupt vatten precis invid exempelvis Kivik, vik, gh med flera ställen. Och fiska för guds skull inte HÖ i oktober (i skåne) om du inte vill riskera att bli tagen av en kontrollant, det är nämligen fredning from 1 okt. Sidan som Alessandro hänvisar till är bra men den uppdateras typ aldrig. Gå in på länkarna som finns på den sidan istället, till exempel kustfiskedagboken och henric.nu där finns bra tips och framförallt rapporter när havsöringenssäsongen är riktigt igång. Har själv haft bra fiske på sydkusten under augusti, september månad. Det har även kommit rapporter om att det börjar samlas HÖ runt åmynningar (som antagligen vill vandra upp) pågrund av det myckna regnandet så pröva gärna runt en åmynnig. Kanske gropahålet (helgeå) vid Åhus/yngsjö är ett alternativ (vet dock ej eventuella fredningstider där så kolla det).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggOm du frågar mig, så kan man inte använda haspel Aldrig förutom kanske till lättaste UL-fiske. Men sen är jag ju dum i huvudet också
Det är klart du kan använda haspel, lite enklare många gånger
Har du en gång lärt dig att kasta med en multirulle på ett korrekt sätt så
är det nog svårt att överge den Lär dig - du kommer ha roligare, om inte
annat kan du ju alltid reta polarna som står och kastar med sina töntiga haspelrullar
Kommentera
-
Botten:sk Lepoardbotten alltså sandbotten med fläckar av tång.
Fiskesätt:Ja jag tycker fluga efter Havsöring var bland det häftigaste jag har gjort men kompisen tappade också en på b mete med räka men testa viking herring det har jag hört bra om.
Tid:Sommartid bör du testa morgon,kväll och natt
Nyckelordet är svart i natten såväl som drag som fluga
Kommentera
-
Japp det menar han. Kan skriva under på detta. Svarta/mörka beten ger bättre kontrast mot den ljusare himlen ovanför vattnet.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52