havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsöring

Ska fiska havsöring utanför Kristianstad om ett tag. har aldrig fiskat HÖ förut och behöver lite tips.
    Jag har en aldrig använd Rocket (abu tror jag), silverblå, 17 gram tor jag, och en flash på 17 eller 20 som är Rödgul, duger detta?

fråga 2: Vilken årstid och tid på dagen är bäst för HÖ?

3: hur ska man fiska havsöring? ska man knycka i spöt , göra vevstopp eller bara veva?

4: Några andra bra tips?

Oki!!! Om du nu skall fiska HÖ med ett 17gr så är det inga som helst problem. Om du inte har fiskat med multirulle förut så bör du vara lite försiktig och ha tålamod. Hur man fiskar med multirulle kan du säkert finna på forumet. Ha bara en känslig tumme*Hahaha*
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ok, men jag har bara en multirulle, och den använder jag på mitt trollingspö. Går inte haspel bra?

Kommentera

Visst går det att få HÖ på skeddrag. Fast det börjar väl igen på allvar först i oktober vid kusten? Kom ihåg att göra spinnstopp och var observant sista 5 metrarna av kastet, ofta följer HÖ efter och det gäller att övertyga att betet
        är ätbart.
        Rullnörden, han menar nog draget toby rocket, inte multirullen.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Mitt tips är: Allt som du frågade. Knycka lite med spöt, vevstopp, och bara veva. Känner du minsta stöt gör mothugg, fastnar inte fisken så låt draget sjunka och knyck lite med spöt veva sen med vev stopp, Ibland kommer den tillbaka och hugger. Annars är det bara att börja om och kasta. Och kör du multi för första gången så se till att bromsvikterna sitter som dom skall. Ja ja jag vet att jag är havsfiskare men jag har varit i kivik många gånger på 80-talet innan havet blev ett kall Fast Östersjön där nere är ju nästan havet!
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Finja Visa inlägg
            Ok, men jag har bara en multirulle, och den använder jag på mitt trollingspö. Går inte haspel bra?
            Om du frågar mig, så kan man inte använda haspel Aldrig förutom kanske till lättaste UL-fiske. Men sen är jag ju dum i huvudet också
            Det är klart du kan använda haspel, lite enklare många gånger
            Har du en gång lärt dig att kasta med en multirulle på ett korrekt sätt så
            är det nog svårt att överge den Lär dig - du kommer ha roligare, om inte
            annat kan du ju alltid reta polarna som står och kastar med sina töntiga haspelrullar

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Klart att haspel funkar!
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Finja Visa inlägg
                Klart haspel är vanligare speciellt när det är kallare, inte så kul att vara blöt om händerna (linan är närmare händerna). Sen är frågan hur van man är med
                att vada, jag har problem med att kasta multi och vada samtidigt.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                  Om du frågar mig, så kan man inte använda haspel Aldrig förutom kanske till lättaste UL-fiske. Men sen är jag ju dum i huvudet också
                  Det är klart du kan använda haspel, lite enklare många gånger
                  Har du en gång lärt dig att kasta med en multirulle på ett korrekt sätt så
                  är det nog svårt att överge den Lär dig - du kommer ha roligare, om inte
                  annat kan du ju alltid reta polarna som står och kastar med sina töntiga haspelrullar

hehe, jag retas redan med polarna som ligger steget under haspel(!), Spinnrulle. Och dom trollar med spinnrulle på sjön också

Kommentera

hmm, ok, intressant, måste man tvunget ha vadare? Går det inte utan? Har inga såna

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    241 visningar
                    0 gillar