Grovfjord - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grovfjord

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grovfjord

I juni bär det iväg till Grovfjord och Elvegårds stuguthyrning. Finns här någon som har erfarenhet av platsen? Har inte hittat så mycket om fiske där. "Best Kust Feskarna" har ett par fina reportagen och så har jag hittat något smått till. Är så otroligt sugen att få komma iväg på min första fiskeresa till Norge!!

Tja jag har fiskat där en hel del, främst längre in i fjorden. Har ju släkten där så det har blivit ett par turer. Prova under och kring bron där brukar det vara bra fiske (dom har fått hälleflundra där bla). Längre ut har jag alldrig varit annat än från land och då hafft ett hyggligt fiske på mindre sej (ibland kokar havet av dom). Jag har sett att det tagits en del fin torsk i fjorden och jag tror att chanserna är rätt goda att du kan dra på en hälleflundra. Jag tror tyvärr inte att jag kan hjälpa dig så mycket mer, men som sagt runt bron tror jag är hett, speciellt på utsidan när strömmen drar utåt. Om jag vorre flundra så skulle jag stå där i nått bakkvatten och lurpassa på all småfisk som följer med strömmen ut.
    skitfiske på dig mvh Henke

Ursprungligen postat av rågge Visa inlägg
    I juni bär det iväg till Grovfjord och Elvegårds stuguthyrning. Finns här någon som har erfarenhet av platsen? Har inte hittat så mycket om fiske där. "Best Kust Feskarna" har ett par fina reportagen och så har jag hittat något smått till. Är så otroligt sugen att få komma iväg på min första fiskeresa till Norge!!
    Hjonsson

Kommentera

Jag kanske kan komma med ett tips eller två i slutet av maj,vi ska dit den 20 maj Vi var där även förra året men hade varken rätt utrustning eller båt med lod och gps.Ändå var vi ruskigt nöjda med vår första Norge resa.
      Ska bli kul och kolla skillnaden när vi nu ska hyra en riktig båt.

Kommentera

Tack för svaren hittills! Verkar lovande.. Hur gick det med fel utrustning då? Hur fiskade ni och vad fick ni? Eller blev det flaskan ?

Kommentera

Nå "pema72"... hur var resan? Har du tips eller annat intressant/viktigt att rapportera? Du kan också maila mig ifall du inte vill skriva hit. chaapama@abo.fi Snart bär det av!

Kommentera

Ursprungligen postat av rågge Visa inlägg

en torsk i elvegård http://www.facebook.com/photo.php?fb...7&set=a.133727

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
            0 svar
            117 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mattiaslindahl  
            Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
            6 svar
            287 visningar
            0 gillar