Husbil, 4dgr/3nätter gbg - (?) hardangerfjorden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Husbil, 4dgr/3nätter gbg - (?) hardangerfjorden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Husbil, 4dgr/3nätter gbg - (?) hardangerfjorden

Hej
    jag ska försöka få med brorsan på en roadtrip med fiske, novis på det mesta gällande havsfiske (förutom silver på västkusten….)

Är Hardangerfjorden ett bra val för fiske från land? Resan kommer inte bli pann-bens-fiske utan även mkt att umgås, njuta av natur å god egenfångad fisk så omgivningen/resvägen är också en viktig parameter…

Alltid kul med nya arter, kommer främst spinnfiska men lite bottenmete kan vara aktuellt samt att flugspöt åker med ifall öring/havsabborre dyker upp… samt kanske ngt sjö/älvfiske på resan….

hur långt kommer en i utr-väg med 6500/10” 20-60gr el gäddhaspel 4000/9”-150gr?

om ngn känner för att dela spots el bra liggplatser vore det fantastiskt….

Är det någon särskild anledning till att du vill åka just till Hardangerfjorden?

Kommentera

Njae, googlat och då har jag fått mkt träffar på Hardanger och Sognefjorden….

sen ärväl avståndet/tiden en faktor…

har du ngt annat tips/förslag så är det varmt välkommet…

Kommentera

En annan variant är ju förstås att ta ”sydkustvägen” Oslo -Stavanger med stop där det ser gött ut….
        fast det är så nära har jag inte fått tummen ur förens nu….

Kommentera

Romsdalsfjorden är ju rätt het! Många arter, allt från bläckfisk till hälleflundra. E väl typ en av de artrikaste fjordarna i Norge.

Kommentera

Ursprungligen postat av losmopedo Visa inlägg
            Njae, googlat och då har jag fått mkt träffar på Hardanger och Sognefjorden….

sen ärväl avståndet/tiden en faktor…

har du ngt annat tips/förslag så är det varmt välkommet…
            Har varit tre gånger och fiskat från land i Norge. Ett par långhelger i Kragerö som var trevliga med bra artrikedom trots att det inte ligger långt från Sverige. Lyckades faktiskt fånga en havskatt med med ett LRF-spö (-10g) och konstgjort bete från en brygga. Var en rätt överraskande fångst. Sedan har jag varit i Åndalsnes som ligger i Romsdalsfjorden som esox88 nämnde. Underbart att stå och fiska i miljön som erbjuds där., sjukt vackra omgivningar. Var massa knot när jag var där. fick några riktiga bjässar. Fick också flera blekor på 4-5kg från land när vi var där vilket var kul på lätt utrustning. Finns en hel del andra arter man kan få från land också, plattfiskar, gyltor, makrill mm. Ska även gå att få kummel från land. Men kommer man ut lite med båt så kommer man åt fler arter.

Kommentera

Tackar för fin info Crowax
              nu kan möjligheten att få loss en extra rese-dag till ha öppnats… funderar på om det ska bli en rekarrunda, om än en löjligt lång sådan, blåköra upp till typ Geiranger och ha 4 dagar däromkring för att sen blåköra hemöver…

vill undvika den värsta trängseln, desto mer ostört desto bättre… hittat väldigt intressanta partier på kartan men chansen att få stå hyfsat ostört är väl ganska liten mitt i semesterperioden….

nåväl, vill ngn lämna tips är dessa mer än varmt välkomna…

Kommentera

Prognosen ser riktigt mörk ut vädermässigt…
                när är bästa tiden på året för att lyckas med landfiske i norska fjordar mellan Molde/Bergen?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                106 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                241 visningar
                0 gillar