Östersjön - nybörjare, tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjön - nybörjare, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Östersjön - nybörjare, tips?

Hej, jag har fiskat mycket i sötvatten men nu skaffat mig en vettig båt för att kunna fiska i Östersjön, utanför Sandhamn med omnejd. Båten lämpar sig inte för trolling då lägsta hastighet är ca 4-4,5 knop. Det är en 28-fots Sargo, så den tål offshore.

Var och vad tycker ni man ska börja med? Drivankare över något torskgrund? Bottenmete? Annat? Jag är helt enkelt ute efter något kul fiske med polarna som påminner så lite som möjligt om Mälaren-fiske, och ger så mycket havsfiskekänsla som möjligt i mellersta Östersjön. Vi tar första turen i slutet av april.

Förslag? Tips?

4-4,5 knop på tomgång låter väldigt snabbt, är du säker? Drivankare bakom båten funkar annars bra för att ta ned farten. Vi använder det alltid när vi trollar lax.

Kommentera

Oavsett vad du ska fiska i östersjön så lär du få kämpa en del.. Om du inte trollar lax. För de e
      Väl en av få fiskar där fortfarande finns en del av.
      Satsa på två rejäla drivankare. Det är billigast.
      Ligger du o fiskar över nått grund eller så behöver du ju inte köra. Bara köra upp o lägga sig... Driva. När du drivit en bit e de bara o köra tillbaka o lägga sig. Driva igen osv.
      Btw ibgen dålig skuta du skaffat!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      106 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      241 visningar
      0 gillar