Havsöring på kvällen med pannlampa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring på kvällen med pannlampa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring på kvällen med pannlampa

Hej!

Nu eftersom det är så otroligt varmt ute så får vi inga isar på sjöarna ute vid kusten i Norrland och därför vill jag satsa på havsöringsfiske men jobbar på dagarna vilket gör det svårare. Det är ju typ ljust 1h på dagen och då kan jag inte åka ut. Så min fråga är, går det att fiska havsöring på kvällen med pannlampa? Något man bör tänka på?

//Erik

Hej.
    Utan att veta , men frågan är hur pass aktiv öringen är i mörkret. När vattnet blir kallt så klingar aktivitetsnivån av , fisken blir " köldstel " o spar energi.
    När jag kör igång i januari så brukar fisket va bäst på dan med hjälp av ljuset. På em när det mörknar så upplever jag att det slutar nappa , kanske inte ens har börjat under dagen , men bara kul om du kan motbevisa mina teorier. Tips va försiktig om du vadar eller kliver runt i svår terräng.
    Kom gärna med feedback - Peter b

Kommentera

Tror inte heller det är nån höjdare med mörkerfiske nu så spar batterierna till sommaren. Frågan är hur mycket pannlampan stör fisken? Jag fiskar natt/mörker sommartid och om jag måste tända pannlampa kör jag med grönt lr rött ljus för att inte störa fisken och mitt mörkerseende.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      106 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      241 visningar
      0 gillar