Tjena!
Nybliven fisketok här, som vill prova på havsöringsfiske.
Jag och en kompis tänkte planera en dags fiske under våren, där vi ska fiska havsöring från land.
Vi utgår från Växjö och har ungefär lika långt till Kalmar, Malmö och Halmstad. Líte närmare till Kalmar då förstås.
Vi har lite koll på utrustning och beten, däremot behöver vi tips på platser som är heta.
Har hittat en del på nätet, men det är rätt gamla länkar så jag vet inte hur aktuellt det är.
Därför kollar jag med er!
Sen en annan grej!
Man behöver säkert vadare till detta?
Min kompis har vadare, men jag behöver köpa in.
Vad sjutton ska man köpa som instegsmodell? Jag är väl inne på andasvadare, men är rädd att det blir sjukt kallt.
Om jag köper andasvadare, vilken storlek ska man ha?
Jag är rätt stor, har typ 36/36 i jeans. Eller c58 i arbetsbrallor.
186 lång och rätt grov. 43 i skor.
Jag gissar att man bör ta i för att få plats med kläder under, eller är det inräknat i storlekarna?
Jag vore hemskt tacksam för svar då jag är i köptagen nu.
Bör tilläggas att jag inte vet hur mycket de kommer att användas. Kanske lite, kanske jäkligt mycket
Nybliven fisketok här, som vill prova på havsöringsfiske.
Jag och en kompis tänkte planera en dags fiske under våren, där vi ska fiska havsöring från land.
Vi utgår från Växjö och har ungefär lika långt till Kalmar, Malmö och Halmstad. Líte närmare till Kalmar då förstås.
Vi har lite koll på utrustning och beten, däremot behöver vi tips på platser som är heta.
Har hittat en del på nätet, men det är rätt gamla länkar så jag vet inte hur aktuellt det är.
Därför kollar jag med er!
Sen en annan grej!
Man behöver säkert vadare till detta?
Min kompis har vadare, men jag behöver köpa in.
Vad sjutton ska man köpa som instegsmodell? Jag är väl inne på andasvadare, men är rädd att det blir sjukt kallt.
Om jag köper andasvadare, vilken storlek ska man ha?
Jag är rätt stor, har typ 36/36 i jeans. Eller c58 i arbetsbrallor.
186 lång och rätt grov. 43 i skor.
Jag gissar att man bör ta i för att få plats med kläder under, eller är det inräknat i storlekarna?
Jag vore hemskt tacksam för svar då jag är i köptagen nu.
Bör tilläggas att jag inte vet hur mycket de kommer att användas. Kanske lite, kanske jäkligt mycket
Kommentera