W6 popping, Daiwa Saltiga Airportable - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

W6 popping, Daiwa Saltiga Airportable

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• W6 popping, Daiwa Saltiga Airportable

Jag spanar på ett fiskespö att ha med på resor för att kasta poppers, swimbaits och kanske tunga skedar. Främst ifrån land. Dom ser intressanta ut för dom verkar rejäla och går ner i resväskan. Men tips på liknande spön är intressant.

Någon som har erfarenhet av något av dessa spön?
    Det mesta är intressant att veta. Hur är spöt att kasta med, hur är klassningen vad kastar spöt bäst med, känsla att drilla fisk, bygg kvalitet, hur stor fisk har du dragit på spöt.

Dom som är intressantast är Airportable 8,5 fot 40-120 gram, W6 Popping 8 fot 20-100 gram och W6 popping 7,8 fot 40-140 gram.

Ingen som har erfarenhet av dessa eller liknande?

Kommentera

I vilken resväska med godkända mått får du plats med 97cm spö?

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
        I vilken resväska med godkända mått får du plats med 97cm spö?
        Ja det är ju en bra poäng.
        Glömde av den detaljen efter att jag sett spöt nedmonterat i butik. Tyckte det såg ut att gå ner i en större resväska då.
        Och förutsatte lite naivt att ett spö som är flerdelat och heter Airportable var tänkt för att flyga på ett smidigt sätt med.

Kommentera

Det är tänkt att man ska ha med väskan som spöt kommer med in i kabinen men det funkar ju inte i verkligheten. Om jag vara du skulle jag satsa på ett lättare beachspö på 10-11 fot. Jag har ett på 11 fot med kastvikt 4 oz som är riktigt skönt.

Kommentera

Ja det är ju en lite konstig tanke då fiskespön i kabinen verkar bannlyst på alla flyg.

Vad är det för spö du har?

Kommentera

Det är ett spö från Jansen Inshore Tackle i Cabo Mexiko. Hade tur att ägaren var schyst att skicka det från Holland när han skulle hem över julen. Går inte beställa från Sverige annars. Sen har jag också ett Sportex Black Pearl Travel 60g till fisket utomlands. Använde det i Norge i somras,riktigt grymt spö Kan tänka mig att 80g versionen skulle passa dig utmärkt. 9 fot, kastvikt 33-95g, 5-delat, 63cm i transportlängd.

https://www.ebay.co.uk/itm/Sportex-B...wAAOSwuMNbWJxM

Det finns även en 4-delad Daiwa Saltist Travel Spin 8'6 fot 80-140g.
              Senast ändrad av crowax; 2019-10-21, 17:49.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              106 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              241 visningar
              0 gillar