Hur är havsfisket just nu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur är havsfisket just nu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur är havsfisket just nu?

Hejsan! Är det någon som har varit ute och fiskat i havet på västkusten den senaste tiden? Vi är ett gäng som skall åka ner i morgon och därför undrar jag hur fisket har varit den senaste tiden? Är det någon som har hört om det fortfarande är makrill inne tex? Mvh Micke

där kan du läsa om senaste fångsterna

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramon Dekker
      Hejsan! Är det någon som har varit ute och fiskat i havet på västkusten den senaste tiden? Vi är ett gäng som skall åka ner i morgon och därför undrar jag hur fisket har varit den senaste tiden? Är det någon som har hört om det fortfarande är makrill inne tex? Mvh Micke
      Säkert finns det makrill att fånga. Nu har ju jag ingen egen erfarenhet av höstfiske men tidigare har det ju varit så att dom största makrillarna ju fångas på hösten.....Ut och ta dom!..
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
        Säkert finns det makrill att fånga. Nu har ju jag ingen egen erfarenhet av höstfiske men tidigare har det ju varit så att dom största makrillarna ju fångas på hösten.....Ut och ta dom!..

Will do...Först ska det upp ett par feta makrillar och sedan skall hajarna nappa på dem är tanken =)

Kommentera

Jajjamen visst finns det makrill. Ghfk hade klubbmästerskap på Clipper från Varberg i söndags. Mycket makrill, allt från 20 centimetare till kilofiskar. Mycket knot och vitling. inte så mycket torsk men en på lite över 8 kilo kom upp. Kolla på ghfk.se forum för en preliminär rapport.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender
            Jajjamen visst finns det makrill. Ghfk hade klubbmästerskap på Clipper från Varberg i söndags. Mycket makrill, allt från 20 centimetare till kilofiskar. Mycket knot och vitling. inte så mycket torsk men en på lite över 8 kilo kom upp. Kolla på ghfk.se forum för en preliminär rapport.

OK, det låter ju lovande =)....Var höll klubben sin tävling?

Kommentera

till BBRF: Hur kommer det sig att du aldrig har prövat höstfisket då?

Kommentera

till BBRF: Hur kommer det sig att du aldrig har prövat höstfisket då?
                Menade alltså höstfisket på västkusten, men det kanske framgick? Var faktiskt på väg förra hösten för att köra berggylta men tyvärr blåste satsningen bort. Annars var det länge sedan jag fiskade på västkusten. Nu blir det ju havsfiske i Norge och då känns det för chansartat på hösten med tanke på blåsrisken......
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
                  Menade alltså höstfisket på västkusten, men det kanske framgick? Var faktiskt på väg förra hösten för att köra berggylta men tyvärr blåste satsningen bort. Annars var det länge sedan jag fiskade på västkusten. Nu blir det ju havsfiske i Norge och då känns det för chansartat på hösten med tanke på blåsrisken......

Yes, det framgick...

Okaj, att ta sig ända upp till Norge kan jag förstå är en chansning, men jag tänkte att en inbiten havsfiskare inte kunde hålla sig undan utan fick "hålla till godo" med västkusten i brist på annat =)

Kommentera

OK, det låter ju lovande =)....Var höll klubben sin tävling?
                    Vi åkte ut från Varberg till söder Fladen och där omkring.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    272 visningar
                    0 gillar