Norgefiske från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norgefiske från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norgefiske från land

Jag ska till nordNorge med familjen i sommar, dvs det är inte en fiskeresa. Jag tänkte dock smyga med mitt gäddspö i packningen och undrar därför om det är nån idé att fiska från land på Lofoten och längs kusten. Går torsk tillräckligt nära land, eller finns det annat byte att rikta in sej () på?
    Vad behöver jag för drag?
    Non é pericoloso sporgersi

Allt beror väl just på var man är. Men visst, där vi fiskade i närheten av Bodö gick firrarna väldigt nära land. Mest Sej då. Men även hälle gick extremt nära land. Då menar jag att man kan kasta från land vilket vi också gjorde med gott resultat.

Vi fick dock mest småsej.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
      Allt beror väl just på var man är. Men visst, där vi fiskade i närheten av Bodö gick firrarna väldigt nära land. Mest Sej då. Men även hälle gick extremt nära land. Då menar jag att man kan kasta från land vilket vi också gjorde med gott resultat.

Vi fick dock mest småsej.
      Jag sejer inte nej till småsej. Drag som passar?
      Non é pericoloso sporgersi

Kommentera

Drag av olika slag mellan 28-60 g om du inte har något längre styvare spö. Typ små torkspirkar.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Instämmer med Isjonsson. Ingt fancy alls. Firrarna vi fick från land låg väl från halvkilot upp till några kilon. Men vi vägde dem aldrig. Kul fiske på lite lättare grejor.

Själv kasta jag med ett lätt haspelspö som jag har för mig har en övre gräns på 40Gr ungefär.
          __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Kan tillägga att jag har varit flera resor upp till Lofoten o lite längre norr ut till Harstad o fiskat o fått bra med fisk.
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Speed-jigga en Sandy Andy (Westin). Håll hårt i grejerna, smäller det på en bleka har du en kul stund! Åker själv upp till Andöya om två veckor, för lite fiske både från land och från båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders H Visa inlägg
                Speed-jigga en Sandy Andy (Westin). Håll hårt i grejerna, smäller det på en bleka har du en kul stund! Åker själv upp till Andöya om två veckor, för lite fiske både från land och från båt.
                Fint där ute!
                Skitfiske!

/Stefan

Kommentera

tjuvfiskat i bodö hamn några gånger i väntan på färjan. Jaja jag vet att man inte får..
                  Fick ett helvetes napp en gång, fisken var helt ostoppbar tills linan av någon anledning gick (om det var en båt så var det isåfall en ubåt).
                  Går definitivt större fisk nära land åtminstone ibland.

Kommentera

Ursprungligen postat av ENorden Visa inlägg
                    tjuvfiskat i bodö hamn några gånger i väntan på färjan. Jaja jag vet att man inte får..
                    Fick ett helvetes napp en gång, fisken var helt ostoppbar tills linan av någon anledning gick (om det var en båt så var det isåfall en ubåt).
                    Går definitivt större fisk nära land åtminstone ibland.
                    Ett gäng tyskar hade tagit hälleflundra vid fisket från land. En om dagen ungefär under en veckas tid. I Saltströmmen.

Covfefe

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    275 visningar
                    0 gillar