Fiske på Sula, Norge. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på Sula, Norge.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske på Sula, Norge.

Hej,

Jag letar info om fisket på ön Sula.
    Någon som varit där eller har bra länkar.

Mvh
    Johan Pettersson

Sula utanför Frøya eller Sula utanför inloppet till Sognefjorden ? Det fanns ett reportage i FJ för flera år sedan om fisket kring Sula utanför Frøya, men jag kommer inte ihåg vare sig år eller nummer.

Senast ändrad av Jester Burk II; 2018-02-21, 14:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
      Sula utanför Frøya eller Sula utanför inloppet till Sognefjorden ? Det fanns ett reportage i FJ för flera år sedan om fisket kring Sula utanför Frøya, men jag kommer inte ihåg vare sig år eller nummer.

http://www.havsfiskeguiden.se/sula-rorbuer/
      Sula utanför Trondheim.

Kommentera

detta borde jag ju kunna efter flera veckor där.. eehrm, fiskade lite och fick bra med torsk och småsej i sulfjorden, nästan alla grundtoppar/grynnor har fisk däruppe. leta efter stora stim med småsej/makrill/sill och fiska runt dessa. När drar du dit? styr fisket lite.

De senaste åren har sportfiskeakademin fått en del hälleflundra på deras årliga resa dit, drog en hälle på 68cm, efter det året riktade de in någon dag på fiske efter det. drog även bleka på 8-ish kilo.

annars fiskade vi runt humlingsvaeret och turbåten gick ut till mjöflua/leiflua, tillåter vädret så kan nog vrakfisket vara sjukt där. tror även vi fiskade på 200m-hålan mellan humlingsvaeret och flatbremholmen.

Vill ni ha massa långa beta på med en sillbit och fiska på botten, hur mycket som helst när jag var där sist. pilkar du sej/bleka släpper du ner 5-10m i taget, stoppar och "rycker", detta för att sejstimmet inte ska följa med ner till botten för att sedan splittra sig när botten kommer.

Har du möjlighet så ta en tur ed guide, så kan han visa er platser, tekniker och tips.

Nu var jag i gurvikdal, så det blir ju lite annan plats tyvärr

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
        0 svar
        106 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Mattiaslindahl  
        Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
        6 svar
        241 visningar
        0 gillar