Stannar Spöna kvar i spöhållarna i lite fart? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stannar Spöna kvar i spöhållarna i lite fart?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stannar Spöna kvar i spöhållarna i lite fart?

Jag funderar på att köpa in några spöhållare som jag mest tänkte använda till att ha spöna i under transport mellan fiskeplatserna. Dem jag kollar på är utav denna typen

Stannar spöna kvar i hållaren om man kör i 25-30 knop i lite vågor så det hoppar lite? Vill ju inte att spöna ska åka i sjön
    //Tim

Ja, det gjør de.
    Team Colibri

Kommentera

Jo de sitter kvar men när det är riktigt hårt väder typ kuling och rejäla vågor så brukar jag haren sk "bläckfisk" alltså en gummicord med en krok i var ände som jag fäster i den en yttersta hållaren och drar över rullarna multirullar då och fäster i den andra ytterhållaren så blir det ensäkring, detta kräver att hållarn siotter på rad som tex på aktern.

Tips är att ta bort stoppskruven så att spöna går att släppa ner helt till rullen så sitter de ännu stadigare och att Du lindar lite eltejp under fästet om Du har rostfria räcken annars blir det fula oxid märken på rören då det är dålig kvalitet på alu fästena.

Kommentera

Okej tack för svar.

Kommentera

Inga problem , men dom spöhållarna är inga roliga .
          Har några vänner som har/haft dom & det sitter en skruv inne i hållaren som gillar att skrapa/repa spöna , så är man rädd om sina spön köp något annat .

Attwood kostar lite mer men dom håller en livstid http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=1214

Kommentera

Alu spöhållare som den du länkat till har fn tendens att oxidera.. polarn har på sin trollingbåt som oxiderat kring de rostfria skruvarna trots att båten spolas av efter varje tur.

Kommentera

Ursprungligen postat av TimJ Visa inlägg
              Jag funderar på att köpa in några spöhållare som jag mest tänkte använda till att ha spöna i under transport mellan fiskeplatserna. Dem jag kollar på är utav denna typen

Stannar spöna kvar i hållaren om man kör i 25-30 knop i lite vågor så det hoppar lite? Vill ju inte att spöna ska åka i sjön
              //Tim
              Läs Bosse Rospiggs eminenta tips ovan. Bra Spännband hittar du hos Bauhaus. Se nedan...

Spännband Set 6pack
              31,95 kr
              Bauhaus

http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2017-10-10, 11:04.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                Inga problem , men dom spöhållarna är inga roliga .
                Har några vänner som har/haft dom & det sitter en skruv inne i hållaren som gillar att skrapa/repa spöna , så är man rädd om sina spön köp något annat .

Attwood kostar lite mer men dom håller en livstid http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=1214
                Å jädrar! Det där var ju en fröjd för ögat för den lille ingenjören

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                  Alu spöhållare som den du länkat till har fn tendens att oxidera.. polarn har på sin trollingbåt som oxiderat kring de rostfria skruvarna trots att båten spolas av efter varje tur.
                  Kan detta vara något? Billigt dessutom, ha ha https://www.happyyachting.com/tef-ge...ion-eliminator

Senast ändrad av anteman; 2017-10-10, 09:56.

Kommentera

Ett annat alternativ till de med repande skruvar, du kan få dem anpassade precis som du vill och till ett bra pris. Är väldigt nöjd med mina!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    247 visningar
                    0 gillar