Tips på hö och torsk mellan västervik- karlshamn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på hö och torsk mellan västervik- karlshamn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på hö och torsk mellan västervik- karlshamn

Var är det ide att testa?
    Har nara en quintrex 435 m 30hp så inte ända ut till gotland?
    Även tips på drag till hö
    Vicke har jag läst bra om?
    Färg o vikt i augusti?
    Hastighet?

Som jag förstått det så är grundregeln ju varmare vatten desto snabbare vevning. Glöm inte de korta vevstoppen. Det sägs att det är omöjlig att veva ifrån en havsöring. Tips; skaffa en termometer som du kan fästa i beteslåset. Nu i augusti lär du ha rätt varmt vatten i dina krokar. https://www.smhi.se/vadret/hav-och-k...,parameter=ice Jag är själv väldigt ny på sommarhavsöring, men på de få pass jag hunnit göra har aktiviteten börjat kring solnedgången, sen pågått ett tag, sen har det varit lite aktivitet kring gryningen också. Teorin är att när det är varmt vatten så håller de till på djupt vatten på dagen och går in på grunt vatten för att jaga när det skymmer. Själv gillar jag 28g Westin D360 Distance när det är snabbvev som gäller, kastar långt, men sjunker fort, så för mig är det ett utpräglad snabbvevsbete när det fiskas grunt.

Denna tråd kan kanske vara av intresse; https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ing-vid-kusten
    All you need is Lubb.

Kommentera

tänkte trolla, så därför undrade jag över farten

ska kolla westins.

Kommentera

Westin fanns 18g
        Vicke 20 0ch 40g
        Vilka vikter till trolling
        Röd svart antar kag

Kommentera

Är det trolling på menyn blir det en helt annan femma, då blir kastlängdspotential genast ointressant. Har noll koll på trolling efter havsöring, annat än att jag fått intrycket att långsmala wobblers på 10-12cm(t.ex Bomber B15A och liknande) är rätt poppis, vissa använder väl speciella trollingskedar. De flesta använder väl nån tyngd(bly, djuprigg, djupparavan) för att få ner betet på rätt djup. Du kanske ska starta en tråd i trollingdelen av fiskesnack i hopp om att få tips och råd från trollingrävarna.
          Senast ändrad av Usling; 2017-07-27, 21:47.
          All you need is Lubb.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          106 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          241 visningar
          0 gillar