Tjena!
Frugan bestämde i våras att vi ska försöka vandra upp på Kebnekajse nu i sommar.
När hon märkte hur entusiastisk jag var över detta semesterförslag kryddade hon erbjudandet med de magiska orden "när vi är klara med det kan vi ju åka till Norge och fiska"
Vips så hamnade resan i helt ny dager.. och jag var plötsligt 100% "commited".
Dessvärre hamnade allt fokus därefter på att knalla upp på den där jävla kullen, och fiskedelen av resan föll i "glömska", eller rättare sagt i "det tar vi sen"-facket.
Nu börjar det dra ihop sig, vi sätter oss i bilen på fredag och åker norrut.
Och då gäller det att jag har helt klart för mig vart vi ska åka i Norge, annars är risken stor att bilen kommer styra söder ut istället för väster ut efter vår fjällvandring.
Så nu är goda råd dyra. Vart ska vi åka?
1. Vi skulle vilja kunna åka ut med någon båt där man kan "hyra en plats"
2. Vi behöver hyra utrustning
3. Vore bra om det finns tältmöjligheter i närheten
Vore oerhört tacksam för snabba råd och tips.
/Tomas
Frugan bestämde i våras att vi ska försöka vandra upp på Kebnekajse nu i sommar.
När hon märkte hur entusiastisk jag var över detta semesterförslag kryddade hon erbjudandet med de magiska orden "när vi är klara med det kan vi ju åka till Norge och fiska"
Vips så hamnade resan i helt ny dager.. och jag var plötsligt 100% "commited".
Dessvärre hamnade allt fokus därefter på att knalla upp på den där jävla kullen, och fiskedelen av resan föll i "glömska", eller rättare sagt i "det tar vi sen"-facket.
Nu börjar det dra ihop sig, vi sätter oss i bilen på fredag och åker norrut.
Och då gäller det att jag har helt klart för mig vart vi ska åka i Norge, annars är risken stor att bilen kommer styra söder ut istället för väster ut efter vår fjällvandring.
Så nu är goda råd dyra. Vart ska vi åka?
1. Vi skulle vilja kunna åka ut med någon båt där man kan "hyra en plats"
2. Vi behöver hyra utrustning
3. Vore bra om det finns tältmöjligheter i närheten
Vore oerhört tacksam för snabba råd och tips.
/Tomas
Kommentera