Flyttar till Brasilien ,hjälp med kust kit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flyttar till Brasilien ,hjälp med kust kit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flyttar till Brasilien ,hjälp med kust kit

Hejsan alla!

I september kommer jag flytta till Salvador Brasilien och självklart så ska de fiskas.

Salavdor är en kust stad med rev när land så tanken är väl att fiska från land .

Då är frågan .Vad kör man för allround rulle ? Ska man köpa med sig rulle från Sverige och spö . Tar man Med sig gäddbeten ,gäddrulle?

Ja frågorna är många. Är de nån som kan om fiske i Sydamerika vad man har och kör 😊

Mvh
    Våga kasta i nya vatten

Vill du verkligen bli avskärmad kan du säka på Chapada Diamantina National Park .Värre än Rios favelas ��
    Våga kasta i nya vatten

Kommentera

Tar man Med sig gäddbeten ,gäddrulle?
      Finns ingen anledning att släpa med prylar härifrån om du inte ska spara dom som minne

Allt som finns här finns säkerligen där också plus en helsikes massa andra roliga prylar som företagen inte besvärar sig med att släppa i lilla Sverige.

Kommentera

Tycker absolut att du ska ta med fiskegrejer härifån för alla importprylar och märkesgrejer är svindyrt i Sydamerika och kvalitén på det som är made in någonstans i Sydamerika brukar vara skit och endå dyrt. Ladda ner appen mercado libre(Sydamerikas blocket) och kolla vad en gammal Amba 5000 kostar så förstår du/ sketfiske

Kommentera

Tanken var att jag tar med lexa 300 och leaglis 2500 sen köpa spö där orkar inte flyga med spön när man dka ha med så mycket annat
          Våga kasta i nya vatten

Kommentera

Skulle överväga att köpa en rulle som är mer tålig och förberedd för saltvatten. Annars får du serva en ofta

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
              Skulle överväga att köpa en rulle som är mer tålig och förberedd för saltvatten. Annars får du serva en ofta
              En Lexa ska väl klara saltvatten om den sköljs efter varje tur. Jag har läst om de som fiskar efter mindre tonfiskarter med en Lexa 400 under längre tid. Många fiskar ju i saltvatten med vanliga Ambassadeurer och de är ju inte direkt "anpassade" till saltvatten.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Låter nice! En del av betena kan nog funka fint men fiskarna utanför Brasilien käkar väl en annan sorts betesfisk, mestadels sardiner tror jag. Kan tänka mig att långsmala funkar. Ska till Costa Rica så småningom och köpte på mig dessa https://www.angel-domaene.de/rapala-...rh--21613.html då det var så förbannat billiga. Lär funka bra i Brasilien också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                106 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                242 visningar
                0 gillar