Riktat fiske efter Fjärsing. Tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riktat fiske efter Fjärsing. Tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Riktat fiske efter Fjärsing. Tips?

Är sugen på Fjärsing. Kan man bottenmeta från land? Har en liten eka jag kan lägga i havet iofs. Kan ju testa drifting med något ang, men duger sill isf? Eller ska man kanske gräva sandmask? Går det att pilka Fjärsing? Tips mottages med öppna armar!
    Skitfiske till alla!
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Fått fjärsing inne i båthamnar - den enda fisken man vill tappa.
    Lysekil vid bogserbåtarna brukade man få , det är alltså inne i centrala Lysekil

Kommentera

Om du har facebook så gå med i gruppen Svenska Artfiskare så lär du kunna få den hjälp du behöver.

Kommentera

Har fått endel fjärsingar på räka i Öresund på 8-12 m djup.
        "HalvDan var här"

Kommentera

Tack för svar, jag börjar med mete bara det kan bli lite varmare.
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Man kan bottenmeta från land, lättast i början av juni när vattentempen börjat stiga. Sök sandbotten, 3-4 m djup räcker gott och väl. Från båt: fiska från 3-25ish meter, sandbotten här också (lättast att hitta fjärsingen där, sällan jag fått fjärsing på geggig botten).

Drifting med agn eller pilk+ häckla funkar finfint (se bara på turbåtarna i Kattegatt under makrillturer, massa fjärsingar ibland). Lyckades själv med riktad trolling efter fjärsing förra året, bomber 15a på över 3 m djup resulterade i 5 fjärsingar på 40 min på ett litet område + ett fjärsing stick . Sill/makrillstrimla funkar fint för metet. Räka funkar också, fjärsingar är inte så kinkiga,
            men! Min tanke är att betet skall röra sig, oavsett vad det är så att man täcker av större ytor av botten.

Kommentera

Om du pekar ut vart du utgår ifrån så kan jag kika lite på eniro flygfoto/sjökort för dig. Inte så väldans svårt att kolla spots själv givetvis, men kan ge lite förslag åtminstone!

Kommentera

Tack för fina tips, team 30! Lägg inte energi på att kolla spots, iden är att jag ev ska fiska med mina brorsöner i krokarna av Raftötången i sommar, då kunde detta vara en kul grej. Planen är att eventuellt försöka få upp någon eller ett fåtal fjärsing(ar) och äta upp. Inte högre nivå än så. Lär vara en utmärkt matfisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                  Lär vara en utmärkt matfisk.
                  Det är det!
                  http://enamatorfiskare.blogspot.se
                  Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                    Tack för fina tips, team 30! Lägg inte energi på att kolla spots, iden är att jag ev ska fiska med mina brorsöner i krokarna av Raftötången i sommar, då kunde detta vara en kul grej. Planen är att eventuellt försöka få upp någon eller ett fåtal fjärsing(ar) och äta upp. Inte högre nivå än så. Lär vara en utmärkt matfisk.
                    Mina hemmavatten ju, ungefär! Finns allt fjärsing lite varstans, bara att leta på

Kanonsmak på fjärsing, dock blir fileerna små, men får man några stycken så!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    106 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    241 visningar
                    0 gillar