Kanarieöarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanarieöarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kanarieöarna

Börjar gå ner oss i denna årstid och börjar sukta efter sol och värme lite senare i vinter...

Frugan har börjat kika på Kanarieöarna och det låter ju inte helt fel men måste ju då söka den viktigaste informationen om detta resmål (enligt mig)..
    Vilken av öarna ska man helst välja för att hitta bra fiske, både från stranden (helst vid hotellet) och bra båtturer (hellre köra driftfiske och jiggfiske än trolling)..
    Vi kommer välja något all inclusive hotell eftersom vi ska ha med vår 5årige son på resan, allt ska vara klart redan från start...
    Vad har ni för erfarenheter och rekommendationer för denna fina ö-värld?

Har bara bra och trevliga upplevelser och minnen från Gran Canaria.
    Jag har vart på tre av öarna, Fuerteventura, Lanzarote 2ggr & huvudön Gran

Verkligen olika naturer på alla öarna, från öken o sand på fuerteventura till svart lava Lanzarote.
    Gran Canaria har lite blandning av alla naturtyper,.
    Tips är ju LasPalmas om ni åker till Gran Canaria, toppmodern huvudstad med all tänkbar shopping även fiskeshopping!
    Köpte med mig 3 st bulkar nylonlina a' 1500meter styck! Väldigt billigt för den linan, även mycket bra Priser på riktig krok o lekanden mm.
    Hyr bil och åk runt bland bergen, riktigt fint passa på o stanna o ät/fika på mindre ställen. Där hittar man bästa maten!

Bland de bästa jag ätit ever är på fuerteventura, jag o syrran hoppade på nån lokalbuss till nån gammal fiskeby på andra sidan ön, bussen kosta typ 1 euro eller så och vi Kommer till byn o hittar en liten taverna, vi båda äter grillad tuna med inhemsk potatis samt deras mojo sås, kostar under hundringen med kall cerveza till och vi sitter på kastavstånd till Stranden!!
    Det var gudomligt gott,.!

Åk till Kanarieholmarna du, du blir inte besviken!

Kommentera

Jag har aldrig fiskat på Kanarieöarna men däremot i Medelhavet (Spanien/Gibraltar)
      Typ samma fiske som bedrivs på öarna, dvs bottom-Fishing är poppis
      Är ju som vårt havsfiske egentligen, beten är ofta krabba.

Har fått över 10 olika arter på samma dag engång. Red snapper b la

Kommentera

Utan att ha närmare detaljer, farsan med sambo och vänner åkte dit härom året. Dessa inte alltför aktiva fiskare gav sig ut en dag och verkade haft åtminstone en bra dags turistfiske, några skapliga rockor, någon 'cuda etc.

Kommentera

Jag och min kusin var i Puerto Rico på Gran Canaria i september på en veckas fiske. Då var det marlin vi var ute efter men hade lite oflyt och blev utan fisk på dem turerna vi var ute. Vi provade från land också men inget större resultat där heller. Nu på vintern är det bottenmete och liknande som gäller. Boka någon tur med Cavalier som ligger i hamnen i puerto rico. Vi var helnöjda med den båten.

Kommentera

Jag hade sån otur att det inte blev kanarieöarna denna gång utan vi "råkade" hamna i en ö-värld lite längre söderut, nämligen Kap Verde, vi åker dit i mitten av jan...
            Just nu sitter jag och planerar vad som ska ner i fiskeväskan för denna semester så jag klarar strandfisket vid hotellet.
            Dessutom så har jag bokat en havsfisketur, men tyvärr ingen vidare beskrivning på vad detta innebär, jag hoppas på mycket jiggande och mindre trollande...
            Tack för tips och råd jag fått...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
            0 svar
            106 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mattiaslindahl  
            Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
            6 svar
            241 visningar
            0 gillar