Bottenmete kring göteborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmete kring göteborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bottenmete kring göteborg

Tja
    Tänkte jag skulle ut här och fiska lite skrubba och kanske någon skädda. Va på Öckerö men han aldrig fiska så ska planera in en resa nu snarast. Frågan är bara vart ska man åka en kille på Öckerö påstod att det va helt stendött på plastisk här? Är det så?
    Annars vart skall vi åka tycker ni ett bra ställa att meta på nu precis innan vintern slår till mer.

På Marstrand brukar det gå att lura upp några plattisar, inga jättemängder men när vi avverkat några kustfiskekulor där så brukar det alltid fångas några plattisar. Fick 5st vid ett tillfälle nu i höst varav 2 var rödspotta eller möjligen hybrid rödspotta- skrubba. Ett ställe som var populärt förr var hamnen i Fiskebäck men jag har ingen aning om hur fisket är där nuförtiden.

Kommentera

Tänker du dig ut över piren från småbåtshamnen nere i fiskebäck?
      På masserad tänker du dig över i sundet mellan ön och fastland? Kan tänka mig att det strömmar på där.

Kommentera

Vet inte hur det är nuförtiden men på den tiden när det fann en massa ål så satt vi och bottenmetade vid fiskehamnen i GBG på kajen där fiskebåtarna lägger till och landar sin fisk. Där fick vi många riktigt stora skrubbor, även ål förstås samt regnbågar.

Kommentera

Finns ju allt i älven mixat en bit upp - torsk,sik,ål,plattfiskar,lax,regnbågar,öring,mute, vitlling,abborre - ja rubbet

Kommentera

Ursprungligen postat av Turner Letuce Visa inlägg
            Finns ju allt i älven mixat en bit upp - torsk,sik,ål,plattfiskar,lax,regnbågar,öring,mute, vitlling,abborre - ja rubbet
            Jag har ju haft planer på att meta gäddai i älven nu i vinter skrubban kan ju gå ganska långt upp i sötvatten.
            Nä grabbar och flickor nu blir det ut och plocka upp mörtstugan så man har lite betesfisk ett tag till.

Kommentera

Folk har fått plattfisk i Vänern..

Följt med båtars barlasttankar.....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              114 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              275 visningar
              0 gillar