Bonito 2016 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bonito 2016

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
    Låter som ett perfekt stopp på väg upp till Norrland när jag ska upp i oktober!!! Ta några rundor med kajaken utanför utloppet från verket.
    Hyr dom ut rum eller stugor på kraftverket? Det vore "strålande" med en fiskecamp där ju! Hehe!
    Inte helt säker och orkar tyvärr inte googla�� Men googla på boende i bua som är närmsta "by" eller videberg som är ännu närmare. Men bua tar det kanske 10 min med bil till naturreservatet.

Som sagt blir det verklighet av det så pma mig så kan jag hjälpa till att söka runt lite. Annars får ja väl hyra ut ett rum��
    Tycker bara det e roligt att folk delar intresset.

Ett tips så vi alla kan hålla på med bonitofisket vore att alla sätter tillbaka boniton iaf. Detta kanske mest för att ja inte fått någon än. Hahahaha
    Om fiske inte är svaret så har du missuppfattat frågan.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
      Tyvärr är det ju "fiskeförbud" runt ringhals...
      Det är bara att bli städare/kärnfysiker eller vakt på ringhals så har ni fri tillgång
      [ATTACH=CONFIG]89277[/ATTACH]

Och ja, jag önskar att det hade blivit något med tjejen jag träffade som skulle bli väktare där

@husse, finns ju en massa trevliga mer exotiska fiskarter där också, blågylta trivs väl som fisken i vattnet (höhö...) där
      Inte helt rättvist som du framhäver det.
      Ja det är fiskeförbud precis vid utloppet även badförbud.
      MEN där förbudet upphör finns det bra med fisk! Och rejäl, storlek drog en havsabborre på 1,4kg på lagligt område för några dagar sen.
      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	988,2 KB
ID:	1782309Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	988,2 KB
ID:	1782309

Kommentera

Ursprungligen postat av Toshiba Visa inlägg
        Inte helt rättvist som du framhäver det.
        Ja det är fiskeförbud precis vid utloppet även badförbud.
        MEN där förbudet upphör finns det bra med fisk! Och rejäl, storlek drog en havsabborre på 1,4kg på lagligt område för några dagar sen.
        [ATTACH=CONFIG]89278[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89278[/ATTACH]

Okej tjejen vart förbannad det va ju inte ja som fick den det va svärfar��

Kommentera

Inte helt säker och orkar tyvärr inte googla�� Men googla på boende i bua som är närmsta "by" eller videberg som är ännu närmare. Men bua tar det kanske 10 min med bil till naturreservatet.

Som sagt blir det verklighet av det så pma mig så kan jag hjälpa till att söka runt lite. Annars får ja väl hyra ut ett rum��
          Tycker bara det e roligt att folk delar intresset.

Ett tips så vi alla kan hålla på med bonitofisket vore att alla sätter tillbaka boniton iaf. Detta kanske mest för att ja inte fått någon än. Hahahaha
          Tack för tipset. Från Bua hamn där man kan campa/ställa upp bilen mm är det ju bara en knapp km till utloppen. Perfekt paddelavstånd! Jag brukar sova i bilen när jag reser solo. Tror jag planerar in en helg där uppe i Bua i oktober när jag är hemma från tropikerna igen. Ska bli kul att prova fisket utanför Ringhals. Med kajaken kan jag smyga fram o tillbaka precis på gränsen till fiskeförbudet. Om jag fattar rätt gäller förbudet bara utanför utsläppen fram till holmarna utanför.

Name:	1471632754144-111867140.jpg
Size:	32,8 KB
ID:	1782310

Är det fritt handredskapsfiske som vanligt runt resten av Biskopshagens naturreservat?

Kommentera

Ja kolla vindarna bara så du inte stryker me, måste ut från hamn å runda första udden. Om du sover i bil och inte husvagn eller husbil så tror ja inte du behöver betala campingavgift finns parkeringar mot småbåtshamnen. Där parkerar vi som har båtar å i oktober e det inte en käft där.
            Kanske betala för WC/dusch men det e nog inte så farligt.

Kommentera

Ja kolla vindarna bara så du inte stryker me, måste ut från hamn å runda första udden. Om du sover i bil och inte husvagn eller husbil så tror ja inte du behöver betala campingavgift finns parkeringar mot småbåtshamnen. Där parkerar vi som har båtar å i oktober e det inte en käft där.
              Kanske betala för WC/dusch men det e nog inte så farligt.
              Låter grate! Jo turistsäsongen börjar väl klinga av om 3-4 veckor lär det väl bli tomt. Bara att hoppas att "Bonito turisterna" stannar lite längre. Hade gärna åkt upp nu men hinner inte innan jag drar till Ascension. Kulnatt ha nåt att se fram emot när man kommer hem. Har man tur kanske kanske man kan få hugg på en turist!
              Rösta Ja Tack!! ... just ja det har visst 1980....

Name:	1471703705307-1742093804.jpg
Size:	20,0 KB
ID:	1782319

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                Låter grate! . Hade gärna åkt upp nu men hinner inte innan jag drar till Ascension.
                Du menar ön som ligger mitt ute i havet väster om Afrika? Skall du fiska där? Jag trodde den ön enbart för RAF och dess personal. Om du fiskar skulle jag gärna se lite bilder efteråt.

Kommentera

Det är precis den ön han menar. Dom har släppt på det nu. Så han e en lucky lucky guy! Inte alls avis...

Kommentera

Finns en tråd om det, sök på ascetjolahopp vad det nu stavas

Kommentera

Skall man fiska Bonito bör man vara ute jävligt tidigt på morgonen oxå, det är då dom jagar nära land, man ska va på plats innan solen går upp typ/ sketfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      106 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      242 visningar
                      0 gillar