Bonito 2016 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bonito 2016

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bonito 2016

Så nu har denna tid kommit igen och alla internetfiskare (inklusive mig) vill ha tips på hur man hittar dessa rackare.

Första rapporten har kommit från hamburgö, men kan tänka mig att många mörkar

Själv har jag bara sjökort upp till varberg, så hade gärna tagit tips på platser man kan åka till med inte allt för många grund...

Tidigare år har det varit ringhals varmvattenutsläpp som gällt, hur är det där nu?

Ett gott tecken att Boniton kommer tillbaks även om det är i begränsad mängd än så länge.
    Jag inbillar mig att om denna Bonito trend ökar och består kanske vi också får se en o annan tonfisk igen? Man har ju läst om det grymma fisket i sundet på 50/60 talet. Farsan hade en del häftiga historier från den tiden men själv var man bara en liten palt och hann aldrig växa i sydvästen i tid innan allt blev utfiskat.
    Tänk om fiskemyndigheterna nu skulle agera och rödlista/skydda Boniton i våra vatten från ALLT yrkesfiske och ALL butiksförsäljning i Norden så kanske bestånden växer till sig för allas nöje och nytta i framtiden.

Roliga nyheter hur som helst!!

Kommentera

Mycket roligt men är det någon som varit ute och testat fånga bonito medela hjärna

Kommentera

En kompis fick två sletna bonitos nere i Ringhals för nån månad sen, troligtvis övervintrare... Sen har jag hört rykten om att folk har fått feta jävlar i över trekilosklassen som härjat bland makrillen så troligtvis har det kommit in makrillätande bonitos nu och det är ju kul i såna fall för dom bonito som folk fått tidigare är ju typ ungfiskar. Mvh

Kommentera

synd att man har så liten båt bara får bli inomskärs eller lugna dagar för mig (lär väl knappt ske)

Kommentera

men har dom fiskat vid bua eller värmeutsläppet vid ringhalls mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              synd att man har så liten båt bara får bli inomskärs eller lugna dagar för mig (lär väl knappt ske)
              Ingen minns en fegis

Kommentera

är det någon som kan säga om dom får någon bonita

Kommentera

Värkar som folk inte vill tala om för andra om det får fångat någon bonito eller inte tycker det är tråkigt man kan ju dela med sig av info om det finns någon fisk eller inte men folk vill väl ha allt för sig själva egotrippade fiskare men men det finns folk till allt idag ps den som vet något kan ju skriva här i tråden mvh

Kommentera

Åk till utsläppet vid Ringhals och fiska antingen från land eller från båt. Det är "inskärs" så det funkar fint med mindre båt (4-5 m) så länge det inte är för starka vindar (7+ m/s).
                    Håll koll på fiskeförbudet bara men det är väldigt enkelt

Jag är ingen expert på bonito eller fiske över huvudtaget men bor i närheten och brukar vara där och fiska så mycket ja kan/hinner och givetvis när vädret tillåter.
                    Prova med kastflugor eller HÖ drag.
                    Finns mycket näbbgädda, havsabborre och HÖ. I vanlig mané är det soluppgång samt skymning som brukar ge bäst utdelning.

Tilläggas bör att jag själv aldrig fått eller sett någon dra en bonito där iår men hört ryktesvägar om att det har landats iår.

Jag tror inte att det handlar om att folk inte vill berätta eller dela med sig, inte vid Ringhals. Det är för sent dom flesta som är intresserade här omkring vet. Åker du dit och fiskar från land och ser någon annan så fråga så ska du se att dom gärna öppnar sin tackelväska för dig. Har aldrig varit några problem för mig tvärtom folk ger gärna tips och tar gärna emot tips.
                    Detta är min egna erfarenhet av just Ringhals men man kan säkert ha otur att träffa på någon surgubbe.

PM:a så kan ja förklara mer om fiskespotsen eller hänga med en sväng ut
                    Senast ändrad av Toshiba; 2016-08-19, 11:37.
                    Om fiske inte är svaret så har du missuppfattat frågan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    117 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    282 visningar
                    0 gillar