Går det rent statistiskt säga om det är bäst att positionera sig i aktern, fören eller någon stans i mitten när man åker med turbåt på Öresund?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa platsen på turbåtar?
Collapse
X
-
Beror på när på året man fiskar. Är det kastfiske är fören bra. Eller aktern. På mindre båt spelar det inte större roll. Men kasta 45 grader mot strömmen brukar vara bäst. Är det vertikalfiske rakt ner är det bäst vara närmast ekolodet, dvs mitt på båten. Är det pillemete vill man stå i den ände där betet driver från båten så att det släpar efter båten. Sen är detta inte facit.Senast ändrad av Silverfisk; 2016-08-02, 22:36.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggBeror på när på året man fiskar. Är det kastfiske är fören bra. Eller aktern. På mindre båt spelar det inte större roll. Men kasta 45 grader mot strömmen brukar vara bäst. Är det vertikalfiske rakt ner är det bäst vara närmast ekolodet, dvs mitt på båten. Är det pillemete vill man stå i den ände där betet driver från båten så att det släpar efter båten. Sen är detta inte facit.
men som du säger fören för mer kastyta vid grundvatten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggen duktig skäppare skiftar sida man driver åt vid varannat stopp, ett tillägg bara.
men som du säger fören för mer kastyta vid grundvatten.
Men jag skulle välja fören vid kastfiske och aktern vid pillemete, och mitten vid vertikalfiske.Senast ändrad av Silverfisk; 2016-08-03, 09:49.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
114 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52