Får inte havsöringen att nappa! Hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får inte havsöringen att nappa! Hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Får inte havsöringen att nappa! Hjälp

Halloj! Är en hyfsad havsöringfiskare som kör med med simpla saker som bombarda eller drag. Igår och idag var jag ute i några timmar i vindstilla förhållanden och klart vatten. Jag vet att det inte bådar positivt för att få Öring. Men grejen är den att Öringen är galet aktiv och tar massvis med flugor vid ytan, mycket stort också som visar hela kroppen så man blir lite extra ivrig!

Jag testade att byta mellan tigerräka, spiggimitation, vanlig räkimitation samt 4 andra flugor som efterfölje vid bombardan. Fick inte ett enda hugg tills sista flugan som var väldigt liten och svart men det lockade bara dom pyttesmå medan de stora gick loss på ytan utan att ens följa min fluga eller verka det minsta intresserade.

Skulle uppskatta hjälp på kanske tekniker/speciella flugor eller drag som funkar när man kommer till ett sånt här dödläge eftersom jag själv inte är expert på området hade det varit gött att få lite tips så dom stora som verkade vansinnigt ointresserade men ändå fullt aktiva sitter på min krok nästa gång!

Mvh Mathias

Kolla VAD dom vakar efter för insekt :-) när jag inte får dom riktigt att nappa så brukar jag sätta på en lite större streamer efter bombardan och kör väldigt ryckigt men sakta :-) brukar funka för mig :-) men detta är ju livet för en HÖ fiskare :-) ibland känns det omöjligt att få dom till hugg :-) bara att nöta vidare :-) annars kan du testa ett Juupo drag i mellanstorlek på ca 20-25g :-) kan trigga igång fisken :-)
    Sketfiske på dig :-)
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Tack för tipsen! Försökte kolla vad dom högg efter men var omöjligt att se ska testa Juupo!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      106 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      241 visningar
      0 gillar