Havsfiske i Mexico Jan-feb, både ost- och västkust. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske i Mexico Jan-feb, både ost- och västkust.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske i Mexico Jan-feb, både ost- och västkust.

Hej,

Jag åker till Mexico i 5 veckor med avresa den 2 jan. Tanken är att det ska bli mycket havsfiske. Har gått igenom gamla trådar och andra källor, men får ingen riktig klarhet. Jag kommer att landa i Cancun och tillbringa första veckorna av resan med en vän bosatt i Playa del Carmen. Tyvärr är vännen ingen fiskare. Tar gärna emot tips och råd gällande fisket och även tillvägagångssätt för att hitta bra guider i området. Det vore ju guld om någon kan rekommendera någon särskild guide rakt av.

Jag antar att fisket är av en annan kaliber på Stillahavskusten (rätta mig om jag har fel) och därför måste jag såklart åka dit med. Vistelsen på den sidan av landet är väldigt flexibel i.o.m. att jag inte känner någon där. Därför skulle jag bli väldigt glad om någon utifrån egen erfarenhet vill tipsa om någon speciell ort som har erkänt bra havsfiske.

Det är ingen renodlad fiskeresa, men jag reser ensam och tänker lägga mycket tid och reskassa på fiske. Vill helst nå lite annat än Barracuda om ni förstår vad jag menar..

Ser fram emot svar!

Finns rätt mycket info om Mexicos fiske om du googlar. Cabo San Lucas tex är världskänt. Där finns det charterbåtar i alla prisklasser.

Kommentera

Hej vikingherring.
      Jag var i puerto aventuras (något söder om cancun) i mars månad i år o var då var jag ute med wasabi ( http://kaptenlarson.blogspot.se/2015...caribbean.html ) det kryllar av big game båtar i området. Jag har bokat Mexico mars månad även 2017 o då med båten flying fish oxå den från puerto aventuras. Undrar du något speciellt skicka PM o jag hjälper gärna till med frågor om jag kan. God jul
      kapten rödskägg
      http://www.kaptenrodskagg.se
      http://kaptenlarson.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
        Finns rätt mycket info om Mexicos fiske om du googlar. Cabo San Lucas tex är världskänt. Där finns det charterbåtar i alla prisklasser.
        Jo, givetvis har jag googlat in i det oändliga och plöjt Lonely planet och hört mig för bland vänner. Men vill ha tips och råd från vanligt fiskefolk som varit där och inte har något kommersiellt intresse av att t.ex rekommendera en viss plats eller guide.

Kommentera

Ursprungligen postat av kapten rödskägg Visa inlägg
          Hej vikingherring.
          Jag var i puerto aventuras (något söder om cancun) i mars månad i år o var då var jag ute med wasabi ( http://kaptenlarson.blogspot.se/2015...caribbean.html ) det kryllar av big game båtar i området. Jag har bokat Mexico mars månad även 2017 o då med båten flying fish oxå den från puerto aventuras. Undrar du något speciellt skicka PM o jag hjälper gärna till med frågor om jag kan. God jul
          Tack! Uppskattar tipsen.

Kommentera

Isla mujeres utanför cancun ska vara ett grymt ställe för sailfish...
            Kan inte hjälpa dig med några guider dock.
            Var i playa del Carmen i slutet på feb..
            Tog en charter som nån snubbe hjälpte mig med.
            Han höll till precis till höger om piren där båtarna går över till cozumel
            Brände en marlin efter att den hade gjort en 4 min rusning och nästan tömt hela rullen.
            Har skiten på film, det var lite retligt!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Puppets Visa inlägg
              Isla mujeres utanför cancun ska vara ett grymt ställe för sailfish...
              Kan inte hjälpa dig med några guider dock.
              Var i playa del Carmen i slutet på feb..
              Tog en charter som nån snubbe hjälpte mig med.
              Han höll till precis till höger om piren där båtarna går över till cozumel
              Brände en marlin efter att den hade gjort en 4 min rusning och nästan tömt hela rullen.
              Har skiten på film, det var lite retligt!!
              Grymt!!! Då vet vi att de finns där i alla fall. Synd på fisken men jag tar för givet att det inte var ditt sista försök

Kommentera

Ursprungligen postat av vikingherring Visa inlägg
                Grymt!!! Då vet vi att de finns där i alla fall. Synd på fisken men jag tar för givet att det inte var ditt sista försök
                Nej för fan! Tog en tripp nu i okt också, var i Florida så jag tog ett pass nör vi var i Miami..
                Inga större, men ett gäng dorado kom upp, plus några mindre av annan sort.
                Dorado är coola fiskar, snabba som fan och starka! Ska vara en grym matfisk också

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                106 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                241 visningar
                0 gillar