Bolga brygge och området kring Melöy, tips på fiskeplatser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bolga brygge och området kring Melöy, tips på fiskeplatser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bolga brygge och området kring Melöy, tips på fiskeplatser

Hej
    Har bokat Bolga brygge i närhet till Melöy i mitten på juli 2016 och undrar om någon sitter inne med några tips på hotspots?

Det vi primärt vill fiska är Torsk, Flundra och Kungsfisk.

Har inte varit precis där. Men jag har varit på ett ställe 50 km därifrån. När jag kom dit så kolla jag på sjökortet och fick leta positioner själv den första dagen. Redan då hade jag hittat ett grund där min son fick en flundra på 126 cm! och så hade jag hittat ett annat grund där det fullt med torsk. Minsta snittvikten på torsken på det grundet var 5 kg!

så om du kollar lite själv på sjökortet när du kommer dit så kan du säkert hitta fina fiskepositioner du också. Jag gjorde så att jag bilade upp till det stället jag var på. När jag kom fram var det snabb incheckning och sedan gick vi till stugan och packade ut allt ur bilen. Innan vi åkte ut på havet så kollade vi på sjökortet och hittade grunden. Om du ska fiska uer (kungsfisk) så ska du få en länk av mig:http://www.nordic-sea-angling.se/sv/fisketeknik.html
    där står det en massa tips om de olika fiskarna och hur man bäst fångar de.

Det var det jag kunde komma med för den här gången.
    Ha en trevlig resa och skitfiske på dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Frejavbg Visa inlägg
      Har inte varit precis där. Men jag har varit på ett ställe 50 km därifrån. När jag kom dit så kolla jag på sjökortet och fick leta positioner själv den första dagen. Redan då hade jag hittat ett grund där min son fick en flundra på 126 cm! och så hade jag hittat ett annat grund där det fullt med torsk. Minsta snittvikten på torsken på det grundet var 5 kg!

så om du kollar lite själv på sjökortet när du kommer dit så kan du säkert hitta fina fiskepositioner du också. Jag gjorde så att jag bilade upp till det stället jag var på. När jag kom fram var det snabb incheckning och sedan gick vi till stugan och packade ut allt ur bilen. Innan vi åkte ut på havet så kollade vi på sjökortet och hittade grunden. Om du ska fiska uer (kungsfisk) så ska du få en länk av mig:http://www.nordic-sea-angling.se/sv/fisketeknik.html
      där står det en massa tips om de olika fiskarna och hur man bäst fångar de.

Det var det jag kunde komma med för den här gången.
      Ha en trevlig resa och skitfiske på dig!

Självklart kollar vi sjökort, har redan markerat ut ett 10-tal platser som ser ut att vara värt att testa av, men tänkte ändå kolla av här om något varit i området och vet om skarpa platser där fisken står. Tack för ditt svar oavsett

Kommentera

Om drygt en vecka drar vi till kvitbrygga. Lite inomskärs Bolga men vi drar nästan alltid utomskärs Bolga om vädret tillåter. Finns flertal fina grund kring Myken. Återrapportera gärna hur resan var och hur boendet är. Spanat in boendet från sjön några gånger och som utgångshamn skulle vi ha det avsevärt mycket närmare ut till storhavet. Från vitbrygga tar det ca 45 min innan vi når Bolga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
          Om drygt en vecka drar vi till kvitbrygga. Lite inomskärs Bolga men vi drar nästan alltid utomskärs Bolga om vädret tillåter. Finns flertal fina grund kring Myken. Återrapportera gärna hur resan var och hur boendet är. Spanat in boendet från sjön några gånger och som utgångshamn skulle vi ha det avsevärt mycket närmare ut till storhavet. Från vitbrygga tar det ca 45 min innan vi når Bolga.
          Hej, Boendet, rensmöjligheter, båtar var kanon! även bemötandet från personalen på campen var toppen! Rekommenderar starkt. Lite drygt att time'a färjan sen att den tar 2 timmar enkel resa. Men det kanske är värt med tanke på tiden man sparar med fiskebåtarna varje dag. Fisket var riktigt segt vissa dagar. Han på campen sa att det varit dåligt fiske hela juli pga Alger trodde han. När vädret tillät åkte vi ut med båtarna ca 15-16km till grundtopparna. Där fick vi störst torsk runt 12 kg. Har du någon karta på vart ni brukar fiska runt Myken? Jag kan markera ut grunden vi fiskade på och skicka till dig om du vill?

Kommentera

Hej! Var i Bolga 2013 och 2014. Fint ställe med många möjligheter. Jagade mest flundra och det blev väl ungefär 12-15st totalt. Den största och de flesta bara 1-1,5 dist, öster om Bolga. 35 kg trollad med hel sej med Hallibut anti twist rigg klev på ca, 200 m öster om Kalvskeret. Många småflundror dåromkring i området, 3-4 st vid 29 m strax söder om kubakkflua mitt i farleden för färjan.

Kommentera

[QUOTE=Högakusten;1059677]Hej! Var i Bolga 2013 och 2014. Fint ställe med många möjligheter. Jagade mest flundra och det blev väl ungefär 12-15st totalt. Den största och de flesta bara 1-1,5 dist, öster om Bolga. 35 kg trollad med hel sej med Hallibut anti twist rigg klev på ca, 200 m öster om Kalvskeret. Många småflundror dåromkring i området, 3-4 st vid 29 m strax söder om kubakkflua mitt i farleden för färjan.[/QUOTE

Oj, bra jobbat! Vi körde mycket med död sej på samma rigg. Vilken tid på året var ni där?

Kommentera

Det var mitten på Juli bägge gångerna vi var där. fick känslan att Bolga i första hand satsar på Tyska marknaden, och har dragit iväg i pris sista åren. Ok, boendet är kanon men golvvärme i toaletten kan jag klara mej utan. 2012 var vi på Polarsirkelen Fiskecamp, fint ställe med bra pris och båtar, Alu-jepp 21 som gick mycket torrt å fint i sjön, dock lite väl långt ut till havet så sopparäkningen blev lite stor.
                Är du sugen på området kan jag tipsa om ett ställe i närheten som är billigare, (men tala inte om det för någon annan) http://www.meloyferie.no/public.aspx?pageid=29273 Har lust att fara dit som mystur med frugan, Kværnø 19ft är fina båtar men vet inte om det är nå ekolod/gps.

Kommentera

Ursprungligen postat av Högakusten Visa inlägg
                  Det var mitten på Juli bägge gångerna vi var där. fick känslan att Bolga i första hand satsar på Tyska marknaden, och har dragit iväg i pris sista åren. Ok, boendet är kanon men golvvärme i toaletten kan jag klara mej utan. 2012 var vi på Polarsirkelen Fiskecamp, fint ställe med bra pris och båtar, Alu-jepp 21 som gick mycket torrt å fint i sjön, dock lite väl långt ut till havet så sopparäkningen blev lite stor.
                  Är du sugen på området kan jag tipsa om ett ställe i närheten som är billigare, (men tala inte om det för någon annan) http://www.meloyferie.no/public.aspx?pageid=29273 Har lust att fara dit som mystur med frugan, Kværnø 19ft är fina båtar men vet inte om det är nå ekolod/gps.
                  Ja mycket tyskar där, som sagt riktigt bra kvalite på boende och övrigt, golvvärme är det lag på i norge så det skall finnas i varenda badrum! ja vi hade samma typer av båtar nu, men med segt fiske och mycket letande efter fisk gick det åt en del soppa! Tack jag skall kolla in detta ställe!

Kommentera

Jag och 2kompisar har bokat en resa hit i September, och har läst nu i efterhand man behöver båtförarbevis om båten har mer än 25hk. Finns de en risk vi inte får nyttja båten? Har varit och fiskat i Norge 5 gånger utan att veta om denna regel men aldrig haft något problem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    247 visningar
                    0 gillar