Öresund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öresund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
    vidunder? , ah jaja.. Jag lär mig väll..
    Tankers å andra enorma fartyg... Ibland ska dem in i vissa hamnar elr lägga sig utanför för å vänta in osv...
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

aha, Ja för helsike. Dem håller jag avstånd ifrån

Kommentera

Vart finns torsken? Hört att de ska vara sjukt bra utanför Köpenhamn men tycker de är lite för långt. Jag utgår från Borstahusen

Kommentera

De finns torsk överallt nu (Alltid), jag har i alla fall lyckats få torsk på alla ställen jag kört till... Inga monster, men dem största har legat på drygt 6kg.

Runt Ven är bra men tycker de är onödigt långt å köra egentligen när jag utgår från Råån då de går å få torsk precis överallt... Speciellt nu när dem är "påväg" upp grunt. Grundaste jag fått torsk på har varit 2,3meter!

Brukar hålla till vid Helsingborgs hamn och ner till Landskrona (Staffansbankar, de var dock inget speciellt där som alla säger. Torsk på varje nedsläpp men dem låg också på runt 2-4kg. Handlar antagligen mer om tur om man ska få någon 10kg+ som vanligt) sen ut runt Ven... Men som sagt de finns torsk överallt. Jag brukar söka av i 20-28knop om vågorna tillåter, går lita snabbare å söka av då.
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ok, tack. Blir nog att söka av lite mellan borstahusen - ålabodarna - råå imorgon. hm, staffansbankar? Tack

Kommentera

Staffansbankar ligger nästan rakt ut från Borstahusen, något söderut. Ett grund på ungefär 10 meters djup. Börja där. Sök fisken på mellan 7 och 10 meter just nu. Bäst vind för svenska sidan är västlig med sydgående ström. Sämst vind brukar vara nordlig med nordgående ström, som det är idag. Då hade jag skippat turen. Sällan bra fiske med de förhållande. Helst skall det varit stabil västlig vind och sydgående ström några dagar. Då är oftast fisket som bäst.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              117 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              284 visningar
              0 gillar