1 april Havsöring!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1 april Havsöring!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tackar tackar. Ska köpa borstmask imon och pröva, tror de blir kanon!
    Jag var förresten ute idag men de blev inget, blir till att ta nya tag imon!
    Hur har det gått för er?

Kommentera

Ursprungligen postat av 97anli36 Visa inlägg
      Tackar tackar. Ska köpa borstmask imon och pröva, tror de blir kanon!
      Jag var förresten ute idag men de blev inget, blir till att ta nya tag imon!
      Hur har det gått för er?
      Hann bara med två timmar. Blåste rejält, så flugspöet fick ligga i bilen. Blev haspelfiske med Vicke 15 gram.
      Fångade två, tappade två varav en på gissningsvis drygt 1,5 kg. Missade några hugg.
      Väldigt bra fiske, i mina hemmavatten i södra Halland brukar HÖ-fisket vara ... ehh inte så jättebra.
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Blev 7st! och en tappad. Varav 3 godkända en krokad så illa så det blev ugnen för den. testade lite olika men skulle säga att toby koppar/rödfärgad levererade bäst. några försökte flugfiska men det såg tungt ut!

Kommentera

Testade igår, sämsta vattnet jag sett... Du såg knappt draget när de var skrikigt orange å 1-2cm under ytan... Sen vart de ungefär 1 meter högre vatten än normalt (1 meter högre än kl7-8 på kvällen dagen före) Med vågorna blev de nästan 2 meter högre, vi kom ut 5-10meter i vattnet max där man kan gå ut minst 30-60m i vanliga fall om man känner till stället...

Så blev 2 timmars fiske... Fast de egentligen kändes som en kvart, fattar inte hur de kan gå så snabbt fast vädert sög.
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Härligt att de finns fisk i havet! Fick två st på ca 40 cm vardera. Fick båda på silver blått viking H.
            Är det någon som vet om det är någon idé att testa borstmask än?

Kommentera

En härlig tur idag, sjön låg blank i början (kasst fiske) men sen blåste det upp och silvergurkorna började jaga

Körde spinn idag för ovanlighetens skull och gled förbi sköna platser och slöfiskade från båten. Inte mindre än tre gånger fick jag fisk på både upphängare och drag. Kalabalik vid håvningen..
              Det slutade vid ett tiotal totalt skulle jag tro, och lika många tappade. Ungefär hälften gott och väl lovliga och en riktigt fin på 57cm.
              Härlig premiärtur!
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag å kompisen var ute en heldag vid Tjolöholms slott och fiskade. Jag missade en öring som högg på min gulp-mask men det var nog allt vi kan garantera som var fisk å inte botten . Lite trist att det inte var mer action men det var en väldigt fin dag och man fick fiska av sin vinterabstinens så det var mycket trevligt ändå! Jag försöker hitta nått trevligt ställe man kan fiska från land där det nappar men jag har ännu inte hittat något bra.. Nån som vill dela med sig något?

Kommentera

Blev 2 blanka, största vägde in på 2kg, i skälderviken idag.
                  Flugade igår och idag på förmiddagen men sedan fick jag nog. Det grumliga vattnet fick mig att titta djupt i asken men inget blänkte nog att synas i det grumliga vattnet. Igår var det 30 cm sikt och idag kanske någon meter på sen höjd. Blev en paniktur till biltema där det inhandlades det mest blänkande de hade. 7e kastet på samma plats jag fiskat med fluga i två dagar så small det på plåtbiten. Därefter satt tvåan. Hoppas på bättre sikt imorgon!
                  Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
                  sigpic
                  Skitfiske!

Kommentera

Var ute en runda idag, kall vind, strömlöst och inte ett livstecken i vattnet men man fick i alla fall testa lite nya prylar och stillat en del av fiske-abstinensen.

Kommentera

Började på morgonen i svag vind ich klart väder, med bombarda och en pattegris, en på i trede kastet men den släppte nästan direkt + några nafs. flyttade en bit där tog en fluga och klippte linan ! Antingen dålig knut eller vass sten. Vinden ökade så det fick bli spinn med snurrebassen hemmagjord och målad i brunt och vitt, det var ett lyckat byte, fyra landade på någon timma. jag fiskade mellan Falkenberg och Varberg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      105 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      237 visningar
                      0 gillar