1 april Havsöring!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1 april Havsöring!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 1 april Havsöring!!

    tjenna! Imorgon blir det fiske hela dagen efter havets silver! vilka är det mer som ska ut? vilka drag tror ni på? var ska ni fiska?

    själv så tror jag på små färgglada drag nu,
    ska fiska runt Kullavik och Särö

  • #2
    Självklart ska det fiskas havsöring imon! Kommer att köra Gladsax vobblern, tycker att den är bra och smidig att styra mellan tångruskorna, blir nog oxå en brun borstmaskliknande upphängare som polaren bundit framför den blå silvriga gladsaxen med rödmålad buk(tjejens nagellack). Det är vad jag tror på imon där jag ska fiska, finkar inte det testar jag nåt annat.
    Sketfiske

    Kommentera


    • #3
      Tjena Johan! Funderar också på en upphängare men i morgon blir det nog traditionellt skedd fiske, Gladsax brukar funka fint speciellt i någon lite mer skrikig färg nu när det bara är 4-5 plusgrader.
      Ingen annan som ska ut här på forumet imorgon?

      Kommentera


      • #4
        Bor längs med Norrlandskusten så jag var ut idag
        Däremot så hiitade jag lite småtobis i magen på öringen som högg och undrar om det finns något flugmönster eller liknande som imiterar småtobis?
        Click image for larger version

Name:	Magtobis.jpg
Views:	1
Size:	58,1 KB
ID:	1777494
        PerN

        Kommentera


        • #5
          Hittade detta, http://www.havsoring.se/tobis.pdf
          ser riktigt giftiga ut!

          Kommentera


          • #6
            Jag ska upp i otan imorrn!

            Kommer köra fluga först o främst med zonker, wolley bugger och fattiggris. Men amatör som man är på fluga så blir det spinn med Svartzonker zazza eller magic minnow goby om det är alltför blåsigt Naturfärger och kanske lite blått flashigt tror jag är melodin. Finns en å nära där jag fiskar så kan va smuts ibland i vattnet o då blir det något som sticker ut lite mer. Blir gullmarn för min del.
            Instagram: Zenfisherman

            Kommentera


            • #7
              Ska ut på fredag i Kungsbacka tänkte jag Vädret ska bli gött och jag längtar så! Ska köra lite bomba med gulp borstmask å flugor sen även en del skeddrag

              Kommentera


              • #8
                tjenna Freddy, jag har själv funderat på bomba med borstmask men är lite fundersam om hur man riggar den, har du något tips eller beskrivning? tänker att Hö biter bak på masken eller?

                Kommentera


                • #9
                  Tjenare! Jag kör 2 st enkelkrokar, typ storlek 2-4. Knyter fast dem simpelt på en bit flourcarbon med ett mellanrum på circa 8-10cm. Så använder jag kroken längst ner på tafsen och trär den igenom masken flera gånger tills den kommer en bit från slutet av masken. Sen trär jag in den övre kroken i toppen på masken så man gömmer den lika väl som den nedre! Vassa baitholder krokar är perfekt! De går att rigga på massa sätt, prova lite å se så att den ringlar fram fint i vattnet Tänkte pröva att rigga den weedless med lite lite bly för att kunna släpa den på botten med en sjunkande ellr immidiate bombarda, känns som det blir lite mer troget att masken håller sig till botten!

                  Kommentera


                  • #10
                    Bomba med fluga! Tänkte även köra bomba med enkelkrok med några daggmaskar och en röd dekorationstofs på, har hört att dom kan gilla det! Eller? När jag inte får nått på det blir det en ljusblå toby tills jag tröttnar och åker hem! :-P

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    95 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Arbetar...
                    X