Fiskebussen 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebussen 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för tipsen jag lägger nog lite mer pengar och får ett riktigt bra sett kan ju bli fler turer upp dit köpte mig en "action kamera" idag iaf

Kommentera

Tror att en action kamera kan vara väldigt rolig att ha med sig upp! särskilt en vattentät, vad som händer under ytan är alltid mer spännande än vad som händer ovanför ytan i alla lägen! Oavsett om filmen blir tagen ovan eller under ytan så är det alltid roliga minnen att ha med sig hem och kolla på i efterhand!

Kommentera

Har köpt en GoPro till denna säsong som ska få följa med upp, ska bli spännande och se hur bra filmer det blir...

Kommentera

Hur ser det ut utrustningsmässigt? Vad är det som inte får missas samt vad har lämnats utanför? Hur har det uppdaterats i er utrustningsarsenal? Har själv lämnat alla mina pirkar hemma, utav den anledningen att jag inte tycker det är kul att fiska med dem! Farsan fiskar vidare med dem och fångar bra med fisk varje år, men fiskesättet tilltalar mig inte. Jag tycker jigg är ett roligare fiske. Även införskaffat mig några 16/0 cirkelkrokar för att meta med död sej på djupet, förväntar mig ingenting av det men testa kan man alltid!

Kommentera

Jag är fast vid mina svenskpilkar, är det som vi fiskar klart mest med, men hur man fiskar är ju som du säger en smaksak, man fiskar klart sämre med grejer man inte själv tror på....
            Sätt en tailkrok på den döda sejen också så ökar du chanserna till krokning markant...
            Man får inte missa handduken att torka av händerna på, kameran och hajkroken när man åker ut får man inte missa, man svär ve och förbannelse om man missar nån av dom detaljerna...;P
            Senast ändrad av Kirshim; 2015-05-29, 20:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
              Jag är fast vid mina svenskpilkar, är det som vi fiskar klart mest med, men hur man fiskar är ju som du säger en smaksak, man fiskar klart sämre med grejer man inte själv tror på....
              Sätt en tailkrok på den döda sejen också så ökar du chanserna till krokning markant...
              Man får inte missa handduken att torka av händerna på, kameran och hajkroken när man åker ut får man inte missa, man svär ve och förbannelse om man missar nån av dom detaljerna...;P
              Hajkroken?
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

japp, stor krok du har i ett rep att säkra en stor flundra med...
                Är mycket snällare mot den som ska säkra flundran än om man använder huggkrok, repet gör rörelserna mjuka och fina vilket gör det mycket lättare att hålla emot den styrka som flundran har när den exploderar vid relingen, att ha ett styft skaft då är inget jag vill ha på en 40+ flundra (min far hade det jobbigt ändå med hajkroken när flundran exploderade efter att han satt i kroken i underkäken på flundran, trodde ett tag att han skulle vicka över relingen...;P)

Kommentera

Tänkte köra med ett tandem tackel med två cirkelkrokar, krokarna bygger på att man inte skall göra mothugg. Vilket jag tycker känns psykiskt påfrestande när man känner att något är i andra ändan på linan! Men man kan alltid försöka! Handduk, kamera samt hajkrok är självklara saker på packlistan! Avklippta neoprenhandskar är ett måste enligt mig, om det är kallt och blött förstås

Kommentera

Fiskebussen 2015

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
                    japp, stor krok du har i ett rep att säkra en stor flundra med...
                    Är mycket snällare mot den som ska säkra flundran än om man använder huggkrok, repet gör rörelserna mjuka och fina vilket gör det mycket lättare att hålla emot den styrka som flundran har när den exploderar vid relingen, att ha ett styft skaft då är inget jag vill ha på en 40+ flundra (min far hade det jobbigt ändå med hajkroken när flundran exploderade efter att han satt i kroken i underkäken på flundran, trodde ett tag att han skulle vicka över relingen...;P)

http://www.fish-ops.se/index.php?pag...mart&Itemid=11
                    Just det ja, så var det.
                    Det kanske man skulle fixa.
                    Åker ju om en månad!

Men det kanske är lite som paraply...
                    Tar jag med mig dessa saker får vi inga flundror

Skall be en bekant att smida en åt mig.
                    Har du lust att skriva ner lite olika mått som det är på dina grejer?

Finns det nån bra video på hur man går till väga när man lägger en loop runt stjärten och kroken i gapet? Ingen raketvetenskap kanske, men finns det några måsten eller no-nos typ?
                    Senast ändrad av Bowen; 2015-05-30, 07:41.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Vid har haft den med oss i alla år, detta var första flundran på 9 år, då var den istället 175cm så det kan hända precis när som helst...;P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      117 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      282 visningar
                      0 gillar