Kap Verde - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kap Verde

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

försökte mäta lite med skjutmåttet, fick värden mellan 0.26-0.30mm, så kanske är lite tjockare än önskat....hoppas den har styrkan den utlovar iaf....=P

Kommentera

Det är något som inte stämmer iaf. Min Power Pro S8S lina är 0.23mm och 20lb. Alltså 9kg.

Kommentera

får se om jag orkar göra nåt opressionellt dragtest men det blir inte idag, dom skryter ju om "worlds strongest"...=P

Kommentera

Hehe men över tre ggr så stark som Power Pro s8s känns lite överdrivet. Det är ju ingen skitlina vi snacka om.

Kommentera

har varit ut och testfiskat med linan vilken funkade kanon att kasta med, mycket bottennapp och nån liten gädda blev resultatet, det överlevde den iaf...
            Att få kasta med den var det som kändes viktigast för att se att det funkade innan vi åkte ner (har ju dragit och slitit lite i linan och den går ju inte av för minsta lilla)

Kommentera

Den lär funka kanon!

Kommentera

Hej

Åker till kap verde (Sal) i mitten av februari.
                Är det någon ide att ta med ett lättare haspelspö och några skeddrag och vobbler (typ havsörings grejer) för att fiska från land eller är det bara bottenmete som gäller om man vill fiska?

// Tommy

Kommentera

Hemkommen från varmare breddgrader nu.
                  Blev ett antal dagars fiske från stranden och 2 båtturer ut på bottenmete strax utanför kusten.
                  Insåg att jag packat för mycket stora krokar och för lite av dom som faktiskt blev använda, krokarna jag använt mest på denna tur är krokar i storlek 4 till 8.
                  Efter första dagens fiske blev det en liten katastrof, jag lyckades slarva bort min sytrådstunna gummitråd att binda fast betena med, därefter blev det mycket chansdragningar i hopp om att det var fisk på kroken.
                  Fiskarna där nere är ytterst skickliga betestjuvar så man måste spänna upp linan direkt efter utkast, vid minsta pick så är det dags för motryck, annars kan du ha rena krokar efter 5 sekunder....
                  Båtturerna jag var ut på bokade jag via Vings personal, då fick vi åka gummitbåt ut till en katamaran som tog oss ut på fiskeplatsen, vilket var en riktigt behaglig fiskeplattform. Även där så var det räka som var betet och ca 60g bly och ett par upphängare var lagom, sen rakt ner till botten och spänna linan.
                  Mitt SPQR GT 15-60g med relativt mjuk topp passade riktigt bra och var lätt att känna när fiskarna var där och petade, skulle nog funka med ännu lättare spön, men bra med en mjuk topp
                  Även från stranden var det samma spö jag använde, gäller ju att komma ut en bit då det var rätt långgrunt där vi var (Royal Horizon hotell, Boa Vista) så jag vadade ut så långt jag kunde utan att bli dränkt av vågorna och sen kastade, sen kan dom som är duktiga på att kasta säkert stå kvar på land...
                  Hade samma rigg även här, men som sagt ta med riktigt tunn gummitråd och bind fast betena så ökar det chansen till napp avsevärt.
                  Länkar upp bilder på några olika fiskar jag fångade under resan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                  0 svar
                  114 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                  Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                  6 svar
                  275 visningar
                  0 gillar