Hehe inte illa, du hinner komma iväg en gång till innan jag kommer iväg till Costa Rica.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kap Verde
Collapse
X
-
Blev en beställning idag på en ny haspel inför resan utöver den Penn Slammer III 6500 jag redan tänkte ta med mig:
Det fick bli en Penn Slammer III 4500 till det mindre spöt jag tar med mig (har varit fruktansvärt nöjd med storebror, en riktig arbetshäst som inte släpper in massa sand)
blir mycket bottenmete, ev lite kast med "featherhooks", (tänker knyta blänkande krokar själv), och förhoppningsvis komma ut i nån båt och få prova jigga lite strax utanför kusten....
Kommentera
-
Haha svarade först på ett gammalt inlägg i tråden, blev lite fel där. Nice, kul att du gillade storebror. Har själv köpt en Penn Slammer III 4500 till C.R. Hur funkar det med featherhooks? Har själv mest tänkt att köra ytbeten och wobblers från stranden.Senast ändrad av crowax; 2017-09-06, 18:21.
Kommentera
-
spön har jag nu
Penn Slammer III 4500 ska sitta på en:
Penn Slammer III 6500 får istället jobba på en:
Shimano-spöt har dubbla toppar vilket gör det till ett dugligt surfcasting-spö med ena toppen och funkar kanon som båtspö med andra toppen, har fått bekänna färg mot 10kg+ torskar i Norge
Daiwa-spöt är säkerligen ett fint spö det med men har inte testat det så kan inte jämföra dom mot varandra...
Är ett trevligt helvete att sitta och våndas över vad man ska köpa in, dock var valet av en mindre Penn Slammer ganska lätt efter att fått känna hur den större funkade i Norge, är riktiga arbetshästar med massor av broms...
Kommentera
-
hade det med mig förra resan och höll för dom fiskar jag fångade då, men har inte utsatt det för några större prövningar, lätt att kasta med, och kändes bra i stort, lite kort bakkappa för att ha som beachcasting spö, fick ha underarmen som stöd, var för kort för att sätta i magen tyvärr...
Kommentera
-
Så nu har jag fått hem min nya Penn-rulle som tillsammans med sin storebror får följa med på resan.
Riktigt fina rullar tycker jag, den större har jag fiskat en del med i Norge och är en riktig arbetshäst med broms som räcker och blir övet...
Den lilla känns lika robust och med en bromsstyrka på 13,6kg borde den räcka till längs Kap Verdes stränder..Senast ändrad av Kirshim; 2017-09-12, 17:21.
Kommentera
-
blev ju en liten chansning, men känt märke iaf, skulle vara en lättkastad rund lina om jag förstått rätt.....
Hoppas det blir bra då det inte är någon av deras billigare linor...
Ska försöka ta mig ut snart och prova efter lite gädda så jag får testa lina och rulle (iofs med gäddpåken men borde ju en tydlig signal om lina och rullar funkar ihop eller inte)
Kommentera
-
Hehe, kul! Hoppas den funkar bra för dig! Men den där styrkan på linan kan ju inte stämma? Eller så stämmer inte diametern? Om det inte är knutstyrkan de syftar på. Jag chansade på Power pro super 8 slick. inte provat den eller Power pro över huvudtaget innan.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
114 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52