Ursprungligen postat av salmo32
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Torskfestivalen
Collapse
X
-
bättre sent än aldrig.
Som jag ser det så spelar det ingen roll om man fiskar torsk på våren, sommaren, hösten eller vintern. Oavsett när man fiskar så missar den torsken man drar upp chansen att fortplanta sig i framtiden.
Det jag skrev tidigare om att jag skämdes över att kalla mej sportfiskare handlar mer om vissa människors attityd till fisken och fisket än hurvida man fiskar på lekande fisk eller inte.[FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]
Kommentera
-
Håller med..
Ursprungligen postat av Unregistered324
Det är inte lättast att hitta Torsken på vintern, finns oftast mycket mer på somrarna.
Så att jämföra Torskfestivalen med att fiska med nät förstår jag inte hur du kan göra.
Kommentera
-
Torskfesivalen
När man läser en del insändare undrar man om de är sportfiskare eller inte, det gör inget om man fiskar på lekfisk??? Man tar ju fisk hela året runt i alla fall, men då kan man ju även tävlingsfiska lax, havsöring, gädda eller övrig fisk under lektiden: det gör ju inget man tar ju den ju i alla fall under resten av året.
Att stödja en kommersiell tävling på lekfisk dessutom på fisk som börjar bli ont av och där hela tävlingen går ut på att en person skall tjäna pengar OBS!!! ingen idell förening eller klubb står som arrangör på denna tävling utan vad jag vet en privat person i eget vinstsyfte. Det tycker jag rimmar illa med vad en sportfiskare står för.
Tumlaren
Sven-Åke Ahlströmtrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Unregistered342Så dåligt som du beskriver det är det inte! Du måste ha prickat dåliga dagar. Man kan få stora mängder Torsk även på vintern, även om man brukar få mer på somaren.
Kommentera
-
[QUOTE= se upp för alla polacker med haspel nu [/QUOTE]
Hahaha precis! se upp för ''hasplare''! det brukar ju bli några ''snurriga linor'' då
Lycka till...Senast ändrad av Pike-Buster; 2006-01-18, 17:46.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Unregistered324pike1... vilka båtar ska du vara på? om du har kollat det ännu. Du kan ju skriva här om det händer något roligt under helgen.
och se upp för alla polacker med haspel nuEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
110 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52