Torskfestivalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torskfestivalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av salmo32
    Jaha ok! så du fiskar bara havsöring när det är 30 grader i vattnet och horngädda i december, annars är det ju för lätt.

Givetvis åker man ju inte ut när man vet att det är kassa förhållanden, jag gör inte det iaf.

Det finns ytterliggare skäl till att fiska torsk på vintern.. köttet är mycket fastare och inte lika infekterat av parasiter som på sommartorsken.
    Tänker inte stånga mitt huvud blodig i denna debatt,folk läser precis det dom vill läsa o knåpar ihopa resten så det passar dem bäst.Så jag rekommenderar dig att läsa igenom lite vad jag skrivit o försök igen.

Kommentera

bättre sent än aldrig.

Som jag ser det så spelar det ingen roll om man fiskar torsk på våren, sommaren, hösten eller vintern. Oavsett när man fiskar så missar den torsken man drar upp chansen att fortplanta sig i framtiden.

Det jag skrev tidigare om att jag skämdes över att kalla mej sportfiskare handlar mer om vissa människors attityd till fisken och fisket än hurvida man fiskar på lekande fisk eller inte.
      [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

Håller med..

Ursprungligen postat av Unregistered324

Det är inte lättast att hitta Torsken på vintern, finns oftast mycket mer på somrarna.
        Så att jämföra Torskfestivalen med att fiska med nät förstår jag inte hur du kan göra.
        Precis, jag håller verkligen med. Jag brukar vara ute med turbåtar och fiska året runt. På sommarn kan man dra typ MINST 3 3kg's torskar Oftast minst en på 4+ och det kommer även upp torskar uppåt 10 kg och över. Nu på vintern SKA MAN va glad om man tar en på 3 kg men även nu på vintern kommer det upp stora 10+'are men sällan. Angående torskfestivalen så har jag aldrig varit med men jag ska vara med nästa år och jag menar tänk om de hade lagt festivalen på sommaren! Fyfan turbåtarna hade ju sjunkt av alla stora torskar! så klaga ska man inte. dessutom är den bara en gång om året. De på turbåten jag drar ut med säger att antalet delatagare minskar per år också. Sen om torskbeståndet påverkars av festivalen skulle jag inte tro om man jämförde med nät . Det ligger ju inte heller bara ett nät ute på sundet varje dag precis. Man skulle kanske ha en års avgift för att fiska på sundet som gick till att restaurera beståndet? Men enligt mej så skulle man inte kunna kalla det ''fritt'' havet ska väl vara gratis och tillgängligt åt alla? Jag menar ingen kan ju egentligen äga Havet för F*N

Kommentera

Oops menade Påverkas inte påverkars

Kommentera

Så dåligt som du beskriver det är det inte! Du måste ha prickat dåliga dagar. Man kan få stora mängder Torsk även på vintern, även om man brukar få mer på somaren.

Kommentera

Torskfesivalen

När man läser en del insändare undrar man om de är sportfiskare eller inte, det gör inget om man fiskar på lekfisk??? Man tar ju fisk hela året runt i alla fall, men då kan man ju även tävlingsfiska lax, havsöring, gädda eller övrig fisk under lektiden: det gör ju inget man tar ju den ju i alla fall under resten av året.
              Att stödja en kommersiell tävling på lekfisk dessutom på fisk som börjar bli ont av och där hela tävlingen går ut på att en person skall tjäna pengar OBS!!! ingen idell förening eller klubb står som arrangör på denna tävling utan vad jag vet en privat person i eget vinstsyfte. Det tycker jag rimmar illa med vad en sportfiskare står för.
              Tumlaren
              Sven-Åke Ahlström
              trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered342
                Så dåligt som du beskriver det är det inte! Du måste ha prickat dåliga dagar. Man kan få stora mängder Torsk även på vintern, även om man brukar få mer på somaren.
                Jo visst men det är inte länge på vintern som det ÄR RIKTIGT BRA, men visst är det bra en kort tid på vintern också!

Kommentera

pike1... vilka båtar ska du vara på? om du har kollat det ännu. Du kan ju skriva här om det händer något roligt under helgen.

och se upp för alla polacker med haspel nu

Kommentera

[QUOTE= se upp för alla polacker med haspel nu [/QUOTE]

Hahaha precis! se upp för ''hasplare''! det brukar ju bli några ''snurriga linor'' då
                    Lycka till...
                    Senast ändrad av Pike-Buster; 2006-01-18, 17:46.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered324
                      pike1... vilka båtar ska du vara på? om du har kollat det ännu. Du kan ju skriva här om det händer något roligt under helgen.

och se upp för alla polacker med haspel nu
                      Hehe jo man får nog se till att ha koll på prylarna oxå.
                      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      110 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      262 visningar
                      0 gillar