Torskfestivalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torskfestivalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag trodde inte att någon sportfiskare var intresserad av detta jippo, fånga massvis av lekfisk nu när torsken är så sällsynt bara för att vinna lite pengar. Snacka om att sälja sig, Sportfiskarna Skånedistriktet bojkottar detta jippo. Jag trodde att alla med lite vet om torsken skulle göra det samma.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Nä jag har inge vett om Torsken så jag ska dit. Men tänker bara ta en stor 25,4kg sen e de 150 kalla ner i fickan. Fan räcker ju till en ny båt
      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

suck.. det är ju så man skäms över att kalla sig sportfiskare..
        [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av assgoblin
          suck.. det är ju så man skäms över att kalla sig sportfiskare..
          Men sluta med de då
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

En del mäniskor har inte bättre förstånd, finns det pengar inblandat så kan man skita ner sig totalt. Sälja sin egen själ för lite pengar, jag håller med att man skäms över att kalla sig sportfiskare. Skall vi inte värna om fiskens fortbestånd eller är det bara yrkesfiskarna som skall göra detta och förbjudas. Vi får väl föregå med goda exempel har det skall göras. Det första är väl att inte tävlingsfiska på lekfisk som ligger på utrotningsbranten. Vi kan gladeligen gnälla på yrkesfiskarna när de går ut och fiskar torsk, men för fasiken detta är ju en tävling och man kan vinna stora pengar till en ny båt, skit i att torsken blir utrotad bara jag kan vinna pengar, >Skyll sedan på yrkesfiskarna när torsken är borta<
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

helt sant! torskfestivalen får mig att må illa!
              Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

OK att det är lite omoraliskt att fiska på lektorsk i dessa tider, men att påstå att torskfestivalen skulle påverka torskbeståndet i stort är nog att ta i...

Bulefisket är däremot något som borde styras upp/regleras/förbjudas, vad man vill...
                Kort lina och en stor jävla tub!

Kommentera

men torskfestivalen är ju så stor. det fångas sinnesjuka mängder torsk om jag har förstått rätt.
                  Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Det fångas inte mer fisk under festivalen än en vanlig dag. Lika många båtar bara att alla är samlade på samma plats. Du har väl varit ute på en vanlig pilktur nån gång? inte fångas där sinnesjuka mängder torsk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered324
                      Det fångas inte mer fisk under festivalen än en vanlig dag. Lika många båtar bara att alla är samlade på samma plats. Du har väl varit ute på en vanlig pilktur nån gång? inte fångas där sinnesjuka mängder torsk?
                      Är det som du antar,eller har du belägg för det??Personligen tror jag du är helt ute o turnerar.Sen tror jag du har missförstått det hela.Det handlar om moralen o det etiska att tävlingsfiska efter en art (torsken) som är mer eller mindre utrotningshotad.Att göra ett komersiellt jippo av det hela anses av många som moraliskt förkastligt.Att om man åker ut med ev. turbåt o fiskar upp en o annan matfisk kan ses som okej,men att åka ut o pilka i vinstsyfte,vilket det faktist handlar om,tycker jag är mindre acceptabelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      291 visningar
                      0 gillar