Beast master båtspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beast master båtspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beast master båtspö

Hej.

Någon som har erfarenhet av beastmaster (båtspöet)? Erfarenhet av andra spön för havsfiske?
    MVH

JD

Jag tycker inte att man behöver ge mer än ca 800-1000 kr om man vill ha ett hyfsat havsfiskespö. Jag har använt ett billigt Ron Thompson som funkat bra, både till trolling och havsfiske. Vill man ha riktigt fina spön så kommer man nog upp i 2500-3000 kr. Men jag har kollat lite på ett skönt Shimanospö som i USA ligger i prisklassen kring 1500 kr.

Kommentera

Var på Sportfiskebutiken i Kållered igår och kollade spön. Ska ut med Vandia i helgen och meta plattor. Köpte ett Shimano Diaflash Boat 12-20. Lotta köpte ett 6,5 fots Steve Starling Calcutta Heavy. Satt och knöt tackel igår. Lite klurigt hur man ska förvara dem. Hur gör ni?
      MVH

JD

Kommentera

Originally posted by JD
        Var på Sportfiskebutiken i Kållered igår och kollade spön. Ska ut med Vandia i helgen och meta plattor. Köpte ett Shimano Diaflash Boat 12-20. Lotta köpte ett 6,5 fots Steve Starling Calcutta Heavy. Satt och knöt tackel igår. Lite klurigt hur man ska förvara dem. Hur gör ni?
        Tackelpärmar finns att köpa, har själv några.
        Vanliga återförslutningsbara plastpåsar (zip-lock), i lämplig storlek, för pilletackel passar 15x10 cm bra.
        sigpic

Kommentera

Hej
          Jag brukar förvara färdiga i låga potatissallads burkar som är stapelbara. Är det små (tunna linor på dem) ligger de i plastpåsar, annars räcker ett papper eller ingenting alls.
          Dessutom en extra likadan tomburk där alla använda och saltiga tackel packas in och sköljs innan de hamnar i rätta burken igen.
          Det funkar bra för mig...
          MVH / Fisho

Kommentera

Jag har ett grymt tips!

Originally posted by JD
            Jag gick till bokhandeln och köpte en liten pärm A5 format och en massa plastfickor! Jag behöver inte säga mer va? Det funkar superbra! Nackdelen är väl att man klämmer ihop ev. fjädrar och dyligt men det brukar inte ha so stor betydelse! Nu har jag iaf 130 upphängare i ett paket som inte är större än relativt liten fiske ask, utan en massa trassel!

Tack för ordet!

Kommentera

Shimani diaflash boat 6-12 är det skönaste spöt jag har fiskat med. och det går att ta riktigt stor fisk med det. Sej 14,8kg torsk 14,3 kg och hälleflundra 13,8kg

Kommentera

Torsken och hälleflundran är inte mina men fångade i samma båt på likadana spö.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                0 svar
                106 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                6 svar
                241 visningar
                0 gillar