Vad för fisk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för fisk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad för fisk?

Var och metade näbbgädda på piren i Halmstad i helgen. Nappade ganska gott, fick en näbbis på 61cm, vikt okänd... Nu till saken. Nedanför piren strök det förbi småstim med rejält stora fiskar. Såg flera stim dra förbi på kort tid. Vattnet var inte så klart så man kunde urskillja några detaljer... Vad kan det ha varit för fisk? Min gissning är att det var multe. Många av dom måste ha vägt över 5 kilo. Någon som vet hur man fångar dessa fiskar? Med bröd kanske?

//J

Multe helt klart.
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

bröd skall funka bra, gärna grönfärgat (karamellfärg) så att måsarna inte upptäcker de flytande läckerbitarna lika lätt.

Kommentera

Har själv sett Multe där vid tidigare, bara å testa å köra hårt
        I´ll be back...

Kommentera

hur göra vid multefiske?

Bröd och grön karamellfärg har jag reda fått som tips...
          Vanligt vitt bröd som en franska? blanda i karamellfärgen och knåda ihop till en liten boll??

Hur stor krok ska man använda? tänkte sticka ut ikväll och se om något vill hugga.

Kommentera

kör en strl. 6 / 8.
            ska också ut idag
            /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
              hur göra vid multefiske?

Bröd och grön karamellfärg har jag reda fått som tips...
              Vanligt vitt bröd som en franska? blanda i karamellfärgen och knåda ihop till en liten boll??

Hur stor krok ska man använda? tänkte sticka ut ikväll och se om något vill hugga.
              Flytbröd eller glidande bottenmete med brödet strax under ytan, även flugfiske fungerar.

Nej, du bakar brödet med karamellfärgen så det blir grönt bröd från början. Boliefärger är också väldigt bra skriver dom FF. Allt bröd som sitter bra på kroken skall fungera, änvänd sedan ett controllerflöte för att komma ut en bit, tasfen skall vara av FC och modell tunnare.

Hoppas du får någon, skall tydligen inte finnas en fisk som kämpar så ! Har hört om fiskar som prssar ut blod mellan fjällen efter intensiva kamper !

Köp senaste FiskeFeber, finns tips på några olika recept där !
              sigpic

Kommentera

Testa fluga.. en grön marabou fluga funkar skitbra för min del förra sommaren.. roligare att drilla på fluga också.. men ta inte lättare grejer än klass # 8. annars blir det lite tufft. jag lå¨var

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                  kör en strl. 6 / 8.
                  ska också ut idag
                  Skulle dock aldrig fiska på en åtta, använder alltid 4 eller 6 vid färnafiske. Men multen kanske är småmunnad?
                  sigpic

Kommentera

orka baka bröd nu...
                    och precis hemkommen från fiske och fiskar så glömde man givetvis att kolla efter lämpliga flugor...

Får ta och testa mig fram, får se vart det bär av idag... Kanske blir lite havsöringsfiske på kvällen istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    110 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    262 visningar
                    0 gillar