Havfiske - Hvor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havfiske - Hvor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havfiske - Hvor

Jeg bor i Denmark og fisker altid i Hirtshals eller Norge . Til næste år vil jeg gerne prøve at fiske i Sverige . Hvor i Sverige er havfiske godt og hvordan er det at fiske i nord Sverige

Hejsan
    Var tänker du dig för fiske? Fisket i Öresund, övriga västkusten och Danmark är säkert mer givande än havsfisket i Östersjön. Trolling efter lax funkar ju, men i södra östersjöns svenska vatten gäller nog rent C&R på lax tror jag. Havsöringsfisket längs Skåne och Blekinge kusten kan vara väldigt trevligt, längre uppåt östkusten vet jag mindre om.
    Kustfisket i blekinge erbjuder ju också fiske efter gädda........

Kommentera

Annars tycker jag att du ska åka till norge, Fröya är ett populärt resmål, "nära" men ändå mycket fisk och finns en del större fisk där också.

Havsfisket i sverige är inget att hurra för, förutom hos Falken och ulf stahre

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
        Hejsan
        Var tänker du dig för fiske? Fisket i Öresund, övriga västkusten och Danmark är säkert mer givande än havsfisket i Östersjön. Trolling efter lax funkar ju, men i södra östersjöns svenska vatten gäller nog rent C&R på lax tror jag. Havsöringsfisket längs Skåne och Blekinge kusten kan vara väldigt trevligt, längre uppåt östkusten vet jag mindre om.
        Kustfisket i blekinge erbjuder ju också fiske efter gädda........
        Jeg kommer med min båd og vil fiske efter fladfisk og torsk . Men jeg vil også gerne se lidt af Sverige . Der må være flot natur som i Norge Click image for larger version

Name:	sommer2013 076.jpg
Views:	1
Size:	337,3 KB
ID:	1770804

Kommentera

Fin natur har vi gott om i hela Sverige, men skiljer sig ganska mycket från det Norska fjordlanskapet. Fisket efter torsk är nog bättre ute i saltvattnet runt Danmark och Norge. Här utanför Blekinge kusten har jag endast fått några torskar runt 2,5 kg denna säsongen, men däremt mängder av småtorsk. Hört talas om några fångster på mellan 3 o 4 kg, men inte många. Plattfisken har jag ingen aning om hur det är ställt med. Din båt skulle funka fint att fiska gädda från i Blekinge skärgård.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          106 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          241 visningar
          0 gillar