Plattfisk, ensam om problemet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plattfisk, ensam om problemet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Har plattfisken svalt kroken och du har bråttom att få ut den , skär ett snitt på vardera sidan av huvet men inte igenom,
    vrid sedan huvet och dra, då kommer alla inälvor samt din krok ut hängande i huvet.
    Lite svårt att göra med C&R. Annars funkar de säkert utmärkt.

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
    Cirkelkroken fastnar oftast i mungipan på fisken o är lätt att plocka bort samt att det är skonsammare för fisken om man vill släppa tillbaka den.
    Blir att testa en sån krok, är de mer risk för att inte kroka en sån krok? Tycker de ser mycke mysko ut när spetsen pekar så mycke inåt.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Lite svårt att göra med C&R. Annars funkar de säkert utmärkt.
      Om du inte ska spara dom så skippa kroken.

Kommentera

Har funderat på de , känns lite töntigt att spara fiskar under 700gram bara. Då jag mer fiskar för de är kul o inte för att "de skall göras" o för att jag behöver mat, äter ingen fisk ändå. Ger den till andra folk, o att ta hem 20 fiskar bara för att ge bort dem känns onödigt.

Kommentera

Har använt cirkelkrok väldigt mycket: dom krokar suveränt!!
          Men gör inget mothugg, börja bara veva in så krokar fisken sig själv.
          Jag använder helst Eagle Claw featherlight, tråden är tunnare än andra krokar men förvånansvärt stark.
          Dom gör reklam med att 96% av fisken krokas i mungipan - det stämmer!
          Jag brukar också nypa in hullingen det är ingen risk att fisken lossnar av sig själv, inte från en krok av den formen.

Kommentera

Ger den till andra folk, o att ta hem 20 fiskar bara för att ge bort dem känns onödigt.
            Håller med dig.

Om du sätter på lite större krokar med rejäla bitar räka slipper du många av småttingarna.

När folk frågar dig om fisk så ge dom den orensad, det brukar va ett effektivt sätt att drastiskt minska förfrågningarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abborrmaster Visa inlägg
              Har använt cirkelkrok väldigt mycket: dom krokar suveränt!!
              Men gör inget mothugg, börja bara veva in så krokar fisken sig själv.
              Jag använder helst Eagle Claw featherlight, tråden är tunnare än andra krokar men förvånansvärt stark.
              Dom gör reklam med att 96% av fisken krokas i mungipan - det stämmer!
              Jag brukar också nypa in hullingen det är ingen risk att fisken lossnar av sig själv, inte från en krok av den formen.
              Låter lovande! Är eagle claw featherlight alltså märket på cirkelkroken man ska satsa på?

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Håller med dig.

Om du sätter på lite större krokar med rejäla bitar räka slipper du många av småttingarna.

När folk frågar dig om fisk så ge dom den orensad, det brukar va ett effektivt sätt att drastiskt minska förfrågningarna.
              Kör med hela räkor på mina krokar, inte jätte stort problem med små snarare 3 av 20 är under 300g. De kan oftast inte svälja hela räkan utan man dragit till kroken i läppen på dem, vilke är perfekt om de skulle hänt på alla.
              ang orensade fiskar, ger alltid folk orensade sålänge de inte ber mig att rensa.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
              0 svar
              114 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mattiaslindahl  
              Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
              6 svar
              275 visningar
              0 gillar