någon som har nåra bra ställen om man vill botten meta från land i å runt gbg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
kustfiske platser göteborg
Collapse
X
-
Jag har metat efter plattfisk vid fiskhamnen. Har fått några stycken men har inte varit så himla bra ändå (skrubba och rödspätta, skrubborna har varit ganska stora ~800g). Jag har testat en gång från bryggorna i nya varvet också men där har jag inte fått något. Jag förstår inte riktigt vilken vik du menar mellan nya varvet och tångudden. Är det viken där dom tränar sina hundar dvs utanför kanonerna? Jag är precis som perry också väldigt intresserad av tips på platser kring göteborg (göta älv) där man kan meta plattfisk. Vore väldigt tacksam för tips, annars får jag fortsätta att leta själv. Jag metar mest med vanlig mask (vet inte riktigt hur jag skall få tag på borstmask eller sandorm). Hur mycket mask tycker ni att man skall ha på kroken. Jag sätter på en ganska rejäl mask eller maskar. Jag har dock problem med massa småvittling som tar masken. Har funderat med att börja med mindre maskar på krokarna. Någon som har några tips om detta?
Kommentera
-
Ta bussen ut till norra skärgården å leta upp första bästa vik på västsidan av någon av öarna, typ hönö, öckerö osv. Helt grymt fiske. När HÖ fisket drar igång i början av april vet jag inget bättre ställe än hönös västsida.Den transsexuelle öringfiskaren
Må alla vi transsexuella dra byskt med gädda
Kristina
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52