Västkusten/Sundet under September/oktober - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västkusten/Sundet under September/oktober

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Västkusten/Sundet under September/oktober

Jag har 2 veckors semester inplanerad till sista veckan i september och första i oktober och tänkte fiska mig från Lernacken uppåt mot Strömstad. Tar tacksamt imot tips om vad och var man kan fiska!

Havsöring så klart! tyvärr så är det bara tillåtet till 30 september på västkusten.

(skrolla ner till havsöringplatser så får du många bra tips på riktigt bra fiskeställe)

Kommentera

Kanon! Tack!
      Hoppas bara att man inte blir straffad för HÖ på förbjuden tid om de hugger på fiske efter andra arter :-(

Kommentera

Nä då bara du släpper tillbaka dom så är det lugnt.

edit: Dom måste vara 45cm också och kolla alltid upp de lokala reglerna där du ska fiska.
        Senast ändrad av Åman; 2013-08-18, 12:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av Åman Visa inlägg
          Havsöring så klart! tyvärr så är det bara tillåtet till 30 september på västkusten.

(skrolla ner till havsöringplatser så får du många bra tips på riktigt bra fiskeställe)
          Spanade in länken du postade och blev riktigt sugen på att köpa på mig några havsörings beten och ta en sväng förbi Jordfall och testa fiskelyckan.

Stod i pdf-filen att "Det bästa havsöringsbetet är ett ca 5–7 cm långsmalt skeddrag i silverfärg med en vikt på 10–15 gram med någon form av dekor t ex en blå rand"

Har två spön som kan tänkas användas till HÖ-fisket, ett ca 8,5 fots med en kastvikt på 4-21g, och ett 10-fots på 10-40g.

Det sistnämnda är lite för grovt för att kasta 10-15-grams vikter, det kastar bäst kring 25-30g.

Skulle vilja ha tips på vilka HÖ-beten ni föredrar samt vikten på dem så väljer jag vilket spö jag skall använda utefter det.

Skulle även vilja veta vad ni tycker om Darts justerbara upphängare ifall ni testat dem, tänkte nämligen hänga på en fluga en halvmeter framför skeden.

Eller vore det bättre att knyta fast en nylontafs i fireline´n och knyta en upphängarknut på den istället?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
          0 svar
          107 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mattiaslindahl  
          Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
          6 svar
          247 visningar
          0 gillar