Verkar som att det satts ett potentiellt nytt svenskt rekord på hälleflundra under gårdagsnatten, en fisk på hela 111,3 kg och 204 cm lång ska ha fångats utanför Grebbestad (bohuskusten), och om det blir godkänt är det nästan en fördubbling av rekordet då det nuvarande rekordet ligger på 64,85 kg (och som kuriosa låg rekordet på "hela" 1,308 kg under en massa år från 1977 fram till någon gång på 90-talet, men det är en annan historia). Läs mer på länken. Grym fisk!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt svenskt rekord på hälleflundra
Collapse
X
-
Nytt svenskt rekord på hälleflundra
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av jerka123 Visa inläggÅ andra sidan, så hårda som förbundet är med vägning/mätning osv av rekordfiskar är det inte konstigt att fiskare klubbar eventuella rekordfiskar.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tervo Visa inläggFiskade de på det djupet eller högg fisken så långt ner?
Vilket fall som helst, helgrymt ju!>: 4 8 15 16 23 42
Kommentera
-
Haha Konsult... Ja ok, jag skrev halvslarvigt då :P My bad!
Jag menade såklart att högg fisken på det djupet eller var deras plats där de fiskade så djup som angavs.
Man kan fiska på exempelvis 300meters djup men till botten är det 500m, typ. :PSkitfiske då!!!
Kommentera
-
Hade jag haft turen att få upp nåt liknande någon gång hade jag tagit några kort och mätt den för att låta den simma tillbaka. Vad spelar det för roll om man står med på nån lista? Jag varken väger eller mäter fisken jag får. Tar hem nåt ibland för att äta dock.
Frågan som uppstår nu är ju om jag är en störd människa som plågar fisk för nöjes skull och sedan slänger i den? Det finns för och nackdelar med allt, ur min synvinkel var det synd att de tog upp den för jag vill kunna fortsätta plåga fisk....
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52