Bule fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bule fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bule fiske

Stack i torsdags ner till sunder för att fiska lite torsk, hade bokat in mig på en så kallad buletur..
    Jag hade iof blivit varnad innan men kunde inte tro att det skulle vara så illa som det visade sig, en del stod med en 600gr pilk med 2st STORA 3 krokar på. Sen handlade det om vem som ryckte mest.
    Av 10 st landade fiskar var 2st krokade i munnen resten i magen eller ryggen.

Har mycket svårt att förstå hur sådant fiske kan vara tillåtet, inom mycket annat fiske är det fiske förbud under leken men inte i skåne där ska man rycka fast dom, man kan ju börja undra hur sånt påvärkar beståndet på sikt.
    så tappas det ju en del fisk också då med sönderrivna magar läckandes på rom..

Nej aldrig mera bulefiske för min del iallefall..

Bulefiske är ett jävla otyg! Slakt är ett annat namn som kommer i sinnet. Som tur är ligger det ju på förslag att det ska förbjudas och att pilkar ska begränsas till 300g i Öresund. Hur dom ska efterleva det har jag ingen aning om men det är ju ett steg i rätt riktning.

Kommentera

Ursprungligen postat av GardenGnome
      Bulefiske är ett jävla otyg! Slakt är ett annat namn som kommer i sinnet. Som tur är ligger det ju på förslag att det ska förbjudas och att pilkar ska begränsas till 300g i Öresund. Hur dom ska efterleva det har jag ingen aning om men det är ju ett steg i rätt riktning.
      tycker jag låter lysande...

Kommentera

Hatar ryck fiske jag med fast jag inte har eller kommer att testa för att det låter nästan ''fisk-brottsligt''

Kommentera

usch!
          Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Hmm.. hade planerat på att åka på en buletur. Men om det är så det går till vet jag inte om jag vill vara med.

Plockar själv bara upp sånt som jag vet kommer att ätas upp, och endast med sjyssta metoder. Nåja förutom en del sik på nät.

Antar att det inte förekommer ryckfiske på de vanliga turerna!?
            Har inte sett det själv iaf, förutom någon sill fast det är ju inte riktigt med mening.

Kommentera

Var på buletur i lördags.... tamejfan det jävligaste jag varit med om...
              började med att alla skrattade åt "göteborgarna" som hade 300g pilkar.. shaddar och alla typer av upphängare var förbjudet... och pilk på MINST 500g skulle man ha..
              sen var det 20 sekunders fiskestopp här och där... på 8 timmar var kroken i vattnet max 20 minuter.. tror jag såg EN torsk som var krokad i munnen.
              Å ju större trekrokar skåningarna hade desto drygare och otrevligare var dom.

Bulefiske måste vara djävulens påfund..

ALDRIG MER ÖRESUND!!!
              [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

TYVÄRR kommer säkert detta fiske (eller vad man kan kalla det) fortsätta så länge där är personer som följer med ut på turbåtarna.

Kommentera

Det var inte roligt att höra ...
                  Vi är några som bokat en tur den 17/3.
                  Vad jag har hört så är en 8/0 krok det största man får ha... stämmer det?
                  Vilken skeppare/båt var det ni åkte med?

Kommentera

Ursprungligen postat av Dannike
                    Det var inte roligt att höra ...
                    Vi är några som bokat en tur den 17/3.
                    Vad jag har hört så är en 8/0 krok det största man får ha... stämmer det?
                    Vilken skeppare/båt var det ni åkte med?
                    Ja det stämmer, dessutom brukar skepparna inte tillåta två trekrokar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    274 visningar
                    0 gillar