Hej jag vet jag kanske planerar det här lite tidigt men var i gbg är det bästa havsfisket för näbbgädda på våren, havsöring vår o höst, rödspätta vet ej när man ska fiska rödspättan, torsk vet heller ej när jag ska fiska torsken, skrubba eller helt enkelt mete efter simpor tar gärna emot tips om fisket efter dessa arter, har tillgång till stor motorbåt (en flipper 630 OC) helst kör jag mete men spinn eller fluga går också bra svara fort, tack.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
havsfiske gbg
Collapse
X
-
tjena
under våren typ slutet av april/maj så kommer dom in för att leka i grunda vikar så det enklaste är bara att fiska i grunda vikar^^ havsöringen under våren är ganska lik under april så fiska grunt på fläckig botten och områden där det inte blir för djupt med en gång sen när det gäller rödspätta så finns det inte så mycket kvar av dom så det krävs mycket letande och nötande innan man kan hitta där dom finns och hittar man dom tänk på c&r! torsken är det vraken som gäller, även dom är starkt hotade så rekommenderar starkt c&r på dom, och ta upp dom mindre typ 2,5-3,5 kg sen låt dom större kanske få en chans att föröka sig, låt dom även ´´bubbla av´´
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
|
0 svar
106 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-08-04, 20:54 | ||
Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52