Månfaser på Röst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Månfaser på Röst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Månfaser på Röst

Någon som har någon erfarenhet av vid vilken månfas det är bäst fiske på Röst.
    Vid saltströmmen har jag lite erfarenhet av men jag undrar om det är samma som gäller vid Röst.
    Planerar att åka dit i början av Augusti.

[QUOTE=kingfisher]Någon som har någon erfarenhet av vid vilken månfas det är bäst fiske på Röst.
    Vid saltströmmen har jag lite erfarenhet av men jag undrar om det är samma som gäller vid Röst.
    Planerar att åka dit i början av Augusti.[/QUOTE

Fisket brukar vara bäst när det är störst skillnad mellan ebb och flod....Tidvattnet kan du kolla in på tideprediction, länk finns på Carlos hemsida.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Enligt vad alla sagt till oss angående tidvatten/månfas ska man i första hand sikta på fiske kring fullmåne som andra alternativ runt nymåne vid dessa tillfällen är strömmarna som störst(skillnaden mellan ebb och flod)!

Jag och kompisarna ska upp i början av augusti vid nymåne börjar fiska 5/8 och slutar 11/8!

Kommentera

Fiske på Röst under full/nymåne

Ursprungligen postat av kingfisher
        Någon som har någon erfarenhet av vid vilken månfas det är bäst fiske på Röst.
        Planerar att åka dit i början av Augusti.
        Hejsan!
        Jag kommer att vara på Röst från 6 augusti till 20 augusti 2005. Min erfarenhet om Röst säger att vindriktingar i kombination med rätt/fel ny- eller fullmåne kan leda till de mest märkliga stömmar på nordsidan av Röst. Generellt kan man säga att ni som tycker att man bör fiska bäst vid full eller nymåne har rätt men detta stämmer inte alltid. I somras tex hade vi "oturen" att få en extremt kraftig ström på nordsidan om Röst vid fullmåne. Strömmen gick då i nästan 4 knop och gjorde fisket nästan omöjligt på de bästa platserna långa stunder. Tipset då är att fiska på "sydsidan" om Röst där strömmen då brukar bära mer hanterbart och där fisket då är helt makalöst. Vi ser fram emot augusti! Skit fiske! Kristian

Kommentera

Okey!

Då ses vi nog däruppe Kristian! Vi har bokat in oss hos Trond mellan 5/8 till 11/8!

Hlsn Dan

Kommentera

Röst 2005

Ursprungligen postat av Danken
            Okey!

Då ses vi nog däruppe Kristian! Vi har bokat in oss hos Trond mellan 5/8 till 11/8!

Hlsn Dan
            Lite mer jobb.. Kommer upp till Röst redan den 30 juli vilket gör att jag med lite tur är infiskad när du kommer... Vi ses! Kristian

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
            0 svar
            106 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mattiaslindahl  
            Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
            6 svar
            243 visningar
            0 gillar