Båtar på norska camper. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtar på norska camper.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtar på norska camper.

Hallå.
    En av de viktigaste faktorerna för ett lyckat fiske är ju att man har en vettig båt.
    Förra sommaren var jag på Dolmöy (Hitra). Fisket var ganska bra, men kunde gärna varit bättre. Dock var båtarna så grymt bra att de väger upp en del.
    Jag skulle gärna åka till något mer spännande ställe, typ Senja, men de flesta camper jag kollat upp har så trista båtar. Små öppna båtar som passar bättre för gäddfiske i skärgården.
    Är det någon som har tips på någon camp som har bra fiske OCH bra båtar?

Ursprungligen postat av Johnny no5
    Hallå.
    En av de viktigaste faktorerna för ett lyckat fiske är ju att man har en vettig båt.
    Förra sommaren var jag på Dolmöy (Hitra). Fisket var ganska bra, men kunde gärna varit bättre. Dock var båtarna så grymt bra att de väger upp en del.
    Jag skulle gärna åka till något mer spännande ställe, typ Senja, men de flesta camper jag kollat upp har så trista båtar. Små öppna båtar som passar bättre för gäddfiske i skärgården.
    Är det någon som har tips på någon camp som har bra fiske OCH bra båtar?
    Titran rorbuer på Fröya har bra båtar. Kolla också in www.dintur.no som representerar en mängd stuguthyrare längs norska kusten.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Angående båtar. Liten story från Senja, Nordnorge angående att ha taskiga båtar, hyrda. Frusterande att se yrkesfiskarna komma in med megatorskar, ibland långt över 20 pannor, men merparten mellan 10-20 kg. En yrkesfiskare skrattade när jag frågade om han fått någon över 30 kg.." de har jag slutat räkna för länge sedan". Fast iofs var det inte de vi var ute efter.När brotten ÖVER 7 metersgrunnan (hela veckan, mer eller mindre)! på yttre kanten av plattan var flera meter höga var det inte riktigt läge att fiska där från liten snurrebåt. Inte riktigt ;o) Frågade om inte en yrkesfiskare kunde köra ut oss, men som sagt sjön, han svarade " båten klarar det, men ni gör inte det" ,o)..tror att killen visste vad han talade om...gjorde ett prov själv men var tvungen att köra in efter en halvtimme, polaren grön i ansiktet.. och efter en del mäskande ;o) på väg in vågade jag knappt vända mig om och se de rullande murarna, körde på känn när vågen kom, var rädd...lokalbefolkningen varnade oss att köra...min LILLA erfarenhet, en mycket bra båt är ett MÅSTE för att fiska vid Senja...en MYCKET bra båt!..har själv numera tillgång till en alu 5,6x2,2 meters, helsvetsad, dubbelskrovad, små innerutrymmen i förhållande till båtens storlek, självlänsande med bra motorbrunn och mycket höga fribord. Tror inte vi alltid kommit ut ens med den..

Kommentera

Hemi.....Det ska vara så blåsigt att man måste ha flytoverall på sig för att våga gå ut på flytbryggan....:-).....Skämt åsido, när vi bodde på Senja hade vi en buster L vilken var svår att gå ut med i princip var det bara en natt som det var så lugnt att vi kunde fiska var vi ville...
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
        4 svar
        331 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
        0 svar
        95 visningar