Det är knappt en vecka kvar innan jag och 5 polare drar iväg på två veckor fiskesemester. Först Jämtland i en vecka och sedan Saltströmmen i en vecka. Då samtliga närmaste polare numera har fasta jobb så har vi väl tänkt att det skall bli ett återkommande inslag varje sommar med i all fall någon vecka fiskesemester. Tänkte därför börja spåna lite inför nästa års semester och är sugen på Norge även då, en eller kanske till och med två veckor.
Min fråga till er här som varit på lite olika ställen i Norge är om ni skulle kunna fylla i , enligt er själva då, den bästa tid, plats, camp mm för följande arter.
Hälleflundra
Havskatt
Uer
Sej
Torsk
Gärna en liten kommentar också, lite hur campen är(standard, service, båtar, stugor, rensrum osv) , hur det ser ut med väder och vind oftast, blir man ofta inblåst eller finns det möjligheter att fiska även fast man har oflyt och ovädret rullar in? Det jag försöker få fram är väl något typ av diagram eller dylikt där man kan se en skärningspunkt för tid respektive största chans på bra fiske för flest arter och platsen som gäller. =)
Har tänkt mig något i stil med:
Hälleflundra, plats 1 eller plats 2 maj eller sept, camp... för att...
Havskatt, plats 2 i maj annars plats 1 i aug
Uer, plats 1 i maj-juni, annars plats 3
Sej, plats 1 utan tvekan, aug-sept
Torsk, Plats 1 eller 4, april-maj eller juli plats 5, camp ... osv
Något i den stilen kanske så man får en inblick i vilka ställen som gäller och när.
/Skitfiske Mvh Kent
Min fråga till er här som varit på lite olika ställen i Norge är om ni skulle kunna fylla i , enligt er själva då, den bästa tid, plats, camp mm för följande arter.
Hälleflundra
Havskatt
Uer
Sej
Torsk
Gärna en liten kommentar också, lite hur campen är(standard, service, båtar, stugor, rensrum osv) , hur det ser ut med väder och vind oftast, blir man ofta inblåst eller finns det möjligheter att fiska även fast man har oflyt och ovädret rullar in? Det jag försöker få fram är väl något typ av diagram eller dylikt där man kan se en skärningspunkt för tid respektive största chans på bra fiske för flest arter och platsen som gäller. =)
Har tänkt mig något i stil med:
Hälleflundra, plats 1 eller plats 2 maj eller sept, camp... för att...
Havskatt, plats 2 i maj annars plats 1 i aug
Uer, plats 1 i maj-juni, annars plats 3
Sej, plats 1 utan tvekan, aug-sept
Torsk, Plats 1 eller 4, april-maj eller juli plats 5, camp ... osv
Något i den stilen kanske så man får en inblick i vilka ställen som gäller och när.
/Skitfiske Mvh Kent
Kommentera