Båtfiske i södra Öresund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtfiske i södra Öresund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtfiske i södra Öresund

Tänkte jag startar en tråd om detta. Alla kan hänga på som vill.

Berätta om era upplevelser på både egen båt och turbåtarna i Sundet. Tips om utrustning, beten m.m. Rapporter om fångst osv. "Hotspots" i sundet. Var tar man stor fisk?

Tänkte själv ta en tur idag och testa nya båten från Limhamn som kommer heta Tumlaren 2. De har fått rätt bra storlekt på Torsken sista tiden. Senast en över 8kg.

Har ny lina med mig och lite nya beten. Återkommer med rapport hur det gick senare ikväll.
    Senast ändrad av Silverfisk; 2012-06-09, 05:44.

Senaste jag var ute med var spinnaren, fick 8 st godkända varav 2 åkte tillbaka, skepparen fick 3 och jag sparade 3 till mig själv.

Ganska molnig dag så gula och gulröda jiggar fungerade bäst..

gjorde som vanligt och lät strömmen sköta ganska mycket av fisket,, kastade snett mot den och lät jiggen följa med, gjorde bara små ryck undre tiden den drev så jag inte fastnade i botten.

Brukar va effektivt om man får en plats där möjlighet ges, går att utföra även med mycket folk på båten,bara att kasta betydligt längre en alla andra så får man va ifred från linorna där ute. men man får hålla lite koll på betet kommer man för långt bak och inåt mot båten finns risken att man samlar massor med linor vid invevning

Har haft ett väldigt effektivt fiske efter Hd och Hö med vita drag så skall ge den färgen ett försök även på båtarna, blir väl en tur nästa vecka med antingen Pelle eller Spinnaren.

Kommentera

Bra intiativ med den här tråden Silverfisk. Så kanske havsöringstråden kan gå tillbaka att handla om havsöring.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        Bra intiativ med den här tråden Silverfisk. Så kanske havsöringstråden kan gå tillbaka att handla om havsöring.
        Jepp! Ordning och reda!

Kommentera

Det blev Spinnaren idag.

Hade okej fiske. Tappade flera. Blev en del rensande. Så ikväll blir det Torsk till middag.

Måste säga Spinnaren är trevlig båt fiska på. Och Björn är både trevlig och engagerad. Värt de extra pengarna och slippa de värsta "Butchers" som fiskar med 0,80 lina och rycker vilt så fisken nästan kommer upp färdigrensad. Korsar linor och annat på de stora båtarna.

Blir en helt annan njutning att fiska när det bara är vana fiskare med på turen.

Tänkte jag skall testa en kvällstur med Spinnaren. Tror det kan bli både stor och mycket fisk med den båten kvällstid.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Senaste jag var ute med var spinnaren, fick 8 st godkända varav 2 åkte tillbaka, skepparen fick 3 och jag sparade 3 till mig själv.

Ganska molnig dag så gula och gulröda jiggar fungerade bäst..

gjorde som vanligt och lät strömmen sköta ganska mycket av fisket,, kastade snett mot den och lät jiggen följa med, gjorde bara små ryck undre tiden den drev så jag inte fastnade i botten.

Brukar va effektivt om man får en plats där möjlighet ges, går att utföra även med mycket folk på båten,bara att kasta betydligt längre en alla andra så får man va ifred från linorna där ute. men man får hålla lite koll på betet kommer man för långt bak och inåt mot båten finns risken att man samlar massor med linor vid invevning

Har haft ett väldigt effektivt fiske efter Hd och Hö med vita drag så skall ge den färgen ett försök även på båtarna, blir väl en tur nästa vecka med antingen Pelle eller Spinnaren.
            Kör ungefär samma teknik. Provade lite olika jiggar och även en Pirk. Fick fisk på det mesta. Men jag har en Röd/gul fiskjigg som är outstanding.
            Senast ändrad av Silverfisk; 2012-06-20, 11:40.

Kommentera

Var ute en tur med M/S Pelle 17:00-21:00 ingen ström så dåligt fiske, ramlade upp några fiskar här och där på det grunda 5-8 meter,,, om jag såg rätt delade 2 personer på andraplatsen med vars 3 skapliga Torskar sedan var där en medlem på FS som skiljde sig från mängden med 14 godkända samt några han gav bort, denna person rensade under tiden dom andra fiskade och slutade fiska 45 minuter föra hemfart...

Tänkte om man är medlem här kan man ju inte göra bort sig totalt

Gul jigg med röda tunna ränder och 50gr skalle värkar va ett bra koncept för tillfället.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-20, 07:25.

Kommentera

var ute på långturen med spinnaren i söndags, från 8 till 13blev det, inblåsta. fisket var ganska segt med slumpfiskar, största ca 4,5kg. tror det kom upp 10-12 godkända av 8pers. best fungerade wiggler 40g, (kanske tom. 28g) röda med vit baksida som kastades framåt och fiskades på botten. strömmen gick åt ena hållet och vi drev åt andra, svårfiskat alltså. Är dock en trevlig båt att fiska från och skönt att komma ifrån de stora båtarna.

4pers på varje sida klarade av att fiska rakt ner samtidigt.

Är det "bacon" färgern som fungerar bäst i sundet? dvs. rödgul. känns som att den alltid fungerar där nere. Tyvärr har jag märkt en tendens till sämre fångst än innan. Håller torsken på att försvinna där nere också?

Kommentera

Var ute med spinnaren för ett par veckor sedan, helt ok båt så länge det inte blåser över 5 M/S och så får man hålla sig till ett kön annars kan det bli struligt eftersom det inte finns toalett

Click image for larger version

Name:	10456177-origpic-67d182.jpg
Views:	3
Size:	26,1 KB
ID:	1763014Click image for larger version

Name:	10518346-origpic-6a926a.jpg
Views:	3
Size:	47,4 KB
ID:	1763015
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-20, 11:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                    var ute på långturen med spinnaren i söndags, från 8 till 13blev det, inblåsta. fisket var ganska segt med slumpfiskar, största ca 4,5kg. tror det kom upp 10-12 godkända av 8pers. best fungerade wiggler 40g, (kanske tom. 28g) röda med vit baksida som kastades framåt och fiskades på botten. strömmen gick åt ena hållet och vi drev åt andra, svårfiskat alltså. Är dock en trevlig båt att fiska från och skönt att komma ifrån de stora båtarna.

4pers på varje sida klarade av att fiska rakt ner samtidigt.

Är det "bacon" färgern som fungerar bäst i sundet? dvs. rödgul. känns som att den alltid fungerar där nere. Tyvärr har jag märkt en tendens till sämre fångst än innan. Håller torsken på att försvinna där nere också?
                    Detta är min absolut bästa jigg. Har räfflad stjärt och rör sig riktigt bra i strömmen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    274 visningar
                    0 gillar