Flugrulle: Sameo Pandion XI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugrulle: Sameo Pandion XI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugrulle: Sameo Pandion XI

Hej alla fiskare! Det var ett tag sen jag var här inne, men jag vill ha lite köpråd.

Hade 18:års kalas här om dagen (fyller år idag, men hade firandet igår) och var tvungen att önska mig något. Jag kunde inte komma på något jag behövde som var i en bra prisklass. Jag hade funderat på att uppgradera min fiskeutrustning under sommaren för pengar jag skulle tjäna på att sommarjobba, men eftersom mina föräldrar tvingade mig att önska mig något sa jag att jag önskade mig antingen ett Sameo supreme #6 9,3 fot eller en Sameo Pandion XI.

Trots att rullen var billigare köpte dem spöet åt mig. Snällt, trots att jag tyckte det var rätt för dyrt för en födelsedagspresent, trots att de har 20% rabatt just nu. Jag kan inte vänta att provkasta det.

Jag hade som sagt också tänkt uppgradera min rulle (just nu har jag en Loop CLW 5-8) och skulle kanske passat på nu när flugor.se har rabatt. Är det någon som har erfarenheter av denna rullen (Sameo Pandion XI)? Finns det någon mer prisvärd i den prisklassen?

Grattis på 18 års dagen!

Jodå, Pandion är en bra rulle. Men när du kan köpa en Danielsson 3 FW 4 / 7 hos J.K. flugfiske för endast 237:- mer så vete tusan om det inte är en något bättre deal?

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-19, 15:52.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Grattis på 18 års dagen!

Jodå, Pandion är en bra rulle. Men när du kan köpa en Danielsson 3 FW 4 / 7 hos J.K. flugfiske för endast 237:- mer så vete tusan om det inte är en något bättre deal?

http://www.jkflugfiske.com/produkter...ske_vara2.html
      de va billigt det där, glömde säkert en 2:a 2237kr
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Du läste bara inte riktigt rätt. 237 kronor MER.
        A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

hehehe jaa nu såg jag =D men då står priset för danielsson rullen där oxå =D
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Det blev en Sameo rulle trots allt. Efter min tid då jag jobbade i en fiskaaffär har jag lärt mig att du ska hålla dig till ett märke och undvika att blanda eftersom företag utvecklar exempelvis rullar efter sina egna spön. Nu kan gärna isen smällt så man får provkasta sin nya utrustning

Kommentera

Ja, du blir säkert hel nöjd med den. Med Sameo grejor kan det inte bli fel.

Skit fiske på dig när det blir dags.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Filip_the_on Visa inlägg
                Det blev en Sameo rulle trots allt. Efter min tid då jag jobbade i en fiskaaffär har jag lärt mig att du ska hålla dig till ett märke och undvika att blanda eftersom företag utvecklar exempelvis rullar efter sina egna spön. Nu kan gärna isen smällt så man får provkasta sin nya utrustning
                Kalasgrejjer, men kan du vänta med provkastandet till isen har smält? Har också köpt lite nya spön och rullar, så det har blivit en hel del provkastande i snön

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                534 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                173 visningar