Ursprungligen postat av _DanneW
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugfiske set?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJa, nu när du säger det DanneW. Det var en ganska rejäl pris lapp det.
Men zonkadonka? Du har i och med att du köpte de där fyllda askarna från flugor.se ett riktigt trevligt sortiment flugor som grejar dig genom säsongen.
Bra att du har anmält dig till en kurs!
Tips. Ska du börja med P&T i vår? Så kör med de större och färg gladare streamer flugorna du har. Dessa fungerar fint även i slutet av säsongen. Fiska streamer flugorna med 30 - 50 cm, långa drag. Variera hastigheten litet då och då.
Vem vet? Så småningom så kanske du även halkar in på att börja binda flugor rent av?
Finns det några andra bra flugpaket som innehåller bra och kvalitativa flugor? Är Sameo's flugor bra skit eller ska man hålla sig till andra fabrikat?
Kommer bli en hel del timmar vid Skysjön (Fyrväpplingen) då jag bor i Uppsala. Riktigt mysig P&T sjö där man kan hyra båtar och jag har aldrig gått hem utan fångst.Senast ändrad av zonkadonka; 2012-02-26, 22:19.
Kommentera
-
Varsågod
Jag är säker på att du klarar dig på de askar du har ett tag. Jo, Skysjön är trevlig. Jag fick min allra första flug fångade fisk där en gång i tiden. Blev mitt "hemma vatten" så länge jag bodde i Solna.
Om du vill litet längre fram? Så kan jag sno ihop ett flug kit åt dig för 8:- per fluga + frakt. Då behöver du inte fundera så mycket över valet av flugor heller till nästa ask.
Du behöver bara i så fall? Att tala om för mig om det ska vara för P&T eller för Harr, Röding och Öring? Och mängden flugor förstås då.
PM'a mig här om intresse finns?Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-26, 22:32.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggVarsågod
Jag är säker på att du klarar dig på de askar du har ett tag. Jo, Skysjön är trevlig. Jag fick min allra första flug fångade fisk där en gång i tiden. Blev mitt "hemma vatten" så länge jag bodde i Solna.
Om du vill litet längre fram? Så kan jag sno ihop ett flug kit åt dig för 8:- per fluga + frakt. Då behöver du inte fundera så mycket över valet av flugor heller till nästa ask.
Du behöver bara i så fall? Att tala om för mig om det ska vara för P&T eller för Harr, Röding och Öring? Och mängden flugor förstås då.
PM'a mig här om intresse finns?
Kommentera
-
Titta under flug bindar sektionen där hittar du ett antal av mina kusar.
Här har du en torr fluga till att börja med.:
Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-26, 22:44.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
560 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B